Nettiäänestys 24.2.-4.3.

17:48

24.2.-4.3. sinulla on mahdollisuus äänestää sähköisesti. Ehdokaslistaan voit tutustua etukäteen sivulla puoluekokousedustajaehdokkaat.

Äänestää voivat kaikki äänioikeutetut puolueen jäsenet. Äänioikeuteutettuja ovat jäsenmaksunsa 31.12.2019 mennessä maksaneet sekä vapaa- tai maksuvapaajäsenet.

NETTIÄÄNESTÄMISEN OHJE

Nettiäänestykseen voi kirjautua joko jäsennumerolla ja salasanalla, tai pankkitunnuksilla. Pankkitunnuksilla kirjautuessa et tarvitse jäsennumeroasi. Jos et pääse kirjautumaan pankkitunnuksilla, sinulla todennäköisesti ei ole jäsenrekisteriin merkittynä henkilötunnuksen loppuosaa.

Kirjautua voit myös mobiilivarmenteella tai jäsennumerolla ja salasanalla. Salasanan voi tilata kirjautumisikkunasta.

Jos et muista jäsennumeroasi, olet unohtanut salasanasi tai henkilötunnuksesi loppuosa puuttuu rekisteristä, ota yhteyttä puoluetoimiston jäsenpalveluun 09 478 988.

Äänestää saa enintään niin montaa ehdokasta kuin vaaliyhtymästä valitaan. Vantaa (valitaan 15), Espoo-Kauniainen (11), Keski-Uusimaa (17) ja Itä-Uusimaa (8).

Äänet annetaan merkitsemällä numero 1 sen ehdokkaan kohdalle, jolle antaa eniten ääniä. Ehdokas saa silloin niin monta ääntä kuin listalta valitaan edustajia. Numero 2 sille, jolle antaa toiseksi eniten ääniä jne. Viimeisellä numerolla merkitty ehdokas saa 1 äänen. Äänimäärään ei vaikuta se, kuinka monelle ehdokkaalle antaa ääniä vaan ainoastaan se, minkä numeron merkitsee ehdokkaan ruutuun.

Kun on painanut äänestä-nappia, et pääse enää muuttamaan antamiaan ääniä, etkä pääse äänestämään toista kertaa

Nettiäänestykseen pääset tästä: https://vaalit-sdp-fi.pwire.fi/

Jos sinulla on ongelmia tai kysymyksiä nettiäänestykseen liittyen, ota yhteyttä puoluetoimiston jäsenpalveluun 09 478 988.