Yhteisö

Sosialidemokraattinen puolue on yhteisö, jossa sen jäsenillä on monenlaisia toimimisen ja vaikuttamisen mahdollisuuksia. Sosialidemokraattiseen verkostoon kuuluu kotimaisia ja kansainvälisiä yhdistyksiä, liittoja ja säätiöitä. Kiinnostavaa toimintaa voi löytää oman ikäryhmän tai harrastusten perusteella.

Uudellamaalla toimii puolueosastot ja kunnallisjärjetöt yhteen keräävän piirijärjestön lisäksi muun muassa omat naisten, nuorten, eläkkeensaajien sekä lasten piirijärjestöt.

Uudenmaan Demarinuoret on Uudenmaan alueella toimiva poliittinen nuorisojärjestö joka omalla toiminnallaan ja aatteen palolla pyrkii tuomaan nuorisopolitiikan lähelle uusimaalaisia nuoria sekä rohkaisemaan nuoria aktiivisiksi kansalaisiksi ja oppimaan poliittista vaikuttamista. Uudenmaan Demarinuoret toimii koko uudenmaan alueella Hangosta Lapinjärvelle.Lisätietoja Uudenmaan Demarinuorista löydät täältä.

Demarinaiset on sosialidemokraattinen ja feministinen naisjärjestö, joka koostuu kaikenikäisistä, edistyksellisistä naisista. Uudenmaan Upeiden eli Uudenmaan demarinaisten toiminnasta saat lisätietoja täältä.

Nuoret Kotkat on puolestaan lasten toiminta- ja etujärjestö, jonka toiminta perustuu sosialidemokraattisiin arvoihin. Nuoret Kotkat tarjoaa lapsille mahdollisuuden toimia ja kasvaa yhdessä muiden lasten kanssa turvallisten aikuisten ohjauksessa. Kerhot, leirit, retket sekä muut tapahtumat tarjoavat kiinnostavaa ja kehittävää tekemistä sekä kaverisuhteita. Uudenmaan Nuorten Kotkien piirijärjestön yhteystiedot löydät täältä.

Demarit toimivat aktiivisesti muun muassa sosiaali-, sivistys- ja kulttuuriasioissa sekä hyvien elämäntapojen, liikunnan ja urheilun edistämiseksi. SDP:llä on hyvää yhteistyötä myös ammattiyhdistysliikkeen kanssa.

Tämän osion vasemman puoleisista linkeistä voit tutustua SDP:n uusmaalaisiin toimijoihin, toimintaan sekä päätöksentekoon. Löydät sivun vasemman puoleisesta palkista myös linkit demariverkoston yhteisöjen sivuille.

Piirin FB_ryhmn_kuva