Postivaali 1. -29.5.

Äänestys Uudenmaan puoluekokousehdokkaista käydään loppuun postivaalina 1.-29.5.

SDP:n 46. puoluekokous on siirretty elokuulle koronatilanteen takia. Tämä tilanne vaikuttaa myös Uudenmaan 45 edustajan valitsemiseen. Sähköinen äänestys käytiin 24.2.-4.3. Tarkoituksena oli jatkaa uurnavaalina 16.3. alkaen, mutta vallitsevan tilanteen takia uurnavaali jouduttiin keskeyttämään. Uurnavaalia ei ole mahdollista jatkaa liikkumis- ja kokoontumisrajoitusten takia, joten vaali käydään loppuun postivaalina 1.-29.5.

OHJEET ÄÄNESTÄMISEEN

Vaalikirje ja äänestyslippu on postitettu niille äänioikeutetuille jäsenille, jotka eivät ole äänestäneet sähköisesti. Uurnavaalissa annetut äänet mitätöidään ja uurnavaaleissa äänensä antaneet henkilöt äänestävät uudelleen postivaalissa. Äänestyslippu on postitettava viimeistään tiistaina 19.5. Kuoren on oltava perillä puoluetoimistolla viimeistään perjantaina 29.5. klo 16. Koronatilanteen takia piiritoimisto ei ota vastaan kuoren palautusta piiritoimistolla eli äänestyslipun voi toimittaa ainoastaan postitse.

Puolekokousedustajaehdokkaat löydät täältä:

Jos sinulla on kysymyksiä tai ongelmia liittyen postivaaleihin, ota yhteyttä:

Lea Väänänen
lea.vaananen@sdp.fi