Eurovaalit 2019

09:43

Vuoden 2019 europarlamenttivaalit pidetään kaikissa jäsenmaissa 23.-26.5.2019. Näissä vaaleissa Suomesta valitaan 14 europarlamentaarikkoa.

Suomessa vaalipäivä on sunnuntai 26.5.2019. Ennakkoäänestys kotimaassa keskiviikosta tiistaihin 15.-21.5. Ennakkoäänestys ulkomailla keskiviikosta lauantaihin 15.-18.5. Tutustu SDP:n eurovaaliohjelmaan täällä. Election Manifesto in English click here.

Uudenmaan omat ehdokkaat ovat Niko Eskelinen Hyvinkäältä ja Helena Marttila Espoosta.

Niko Eskelinen

”Euroopan unionissa rakennan verkostoa, joka luo suhteita ja työtä suomalaisille yrityksille. Lisäksi verkosto tukee yritystemme nopeaa kansainvälistymistä ja investointien kasvua. Olen kehittämässä ja edistämässä oikeudenmukaista palveluiden digitalisointia ja vaikutan alustatalouden kehitykseen niin, että se tarjoaa tasapuolisesti mahdollisuuksia ja rakentaa yhtenäisempää Euroopan unionin talousaluetta. Olen kehittämässä Euroopan unionia yhä turvallisemmaksi alueeksi, joka tarjoaa kaikille mahdollisuuksia menestyä ja ottaa vastuun ilmastosta, sekä kulutuksen kestävästä kehityksestä.”

Lisätietoa Nikosta täältä.

Helena Marttila
”Unelmoin maailmasta, jossa syntyy vain maatuvaa jätettä ja kaupunkienkin lumi on valkoista. Aivan nenämme edessä on tulevaisuus, jossa maanviljely laajenee merelle uudenlaisena aquaculturena ja kaivosteollisuus SER-jätteeseen ”urban miningin” muodossa. Eurooppa voi olla suunnannäyttäjä maailman siirtyessä tähän ”jälkifossiiliseen kiertotalousyhteiskuntaan”. Minun Eurooppani palvelee niin meitä eurooppalaisia kuin muuta maailmaa. Euroopan unioni on pohjimmiltaan rauhanliike ja haluan tehdä kaikkeni rakentaakseni inhimillistä, suvaitsevaista, turvallista ja kestävää Eurooppaa.”

Lisätietoa Helenasta täältä.