Uudenmaan Sosialidemokraatit nimesi lisää aluevaaliehdokkaita

Uudenmaan Sosialidemokraatit nimesi 26.10 pidetyssä piirihallituksen kokouksessa uusia aluevaaliehdokkaita. Nimettyjä ehdokkaita on tällä hetkellä yhteensä 267. Itä-Uudellamaalla ehdokkaita on 42, Keski-Uudellamaalla 66, Länsi-Uudellamaalla 84 ja Vantaa-Keravan alueella 75 ehdokasta.  Ehdokaslistoja tullaan täydentämään myöhemmin syksyn aikana.

Nimetyt ehdokkaat ovat:

Birgitte Emeléus, Porvoo vammaisneuvoja, kaupanalan ammattilainen, eläkeläinen

Hanna Heiskari, Askola, sosionomi

Petri Hosiaisluoma, Porvoo, valmentaja, muusikko

Anette Karlsson, Porvoo, ministerin eduskunta-avustaja

Tarja Kuikka, Hyvinkää, lähihoitaja, muistihoitaja

Aila Puustinen-Korhonen, Kirkkonummi, erityisasiantuntija

Minna Tirkkonen, Sipoo, yrittäjä

Teija Virtanen, Sipoo, sosiaalikasvattaja

Uudenmaan piirin puheenjohtaja Joona Räsänen ja toiminnanjohtaja Jouni Gustafsson korostavat vaalien merkitystä ihmisten arjessa ja toivovat äänestäjien lähtevän liikkeelle.

-Hyvinvointivaaleissahan on kyse peruspalveluiden tasa-arvoisesta saatavuudesta kaikkialla Uudellamaalla ja kaikissa elämäntilanteissa, näissä kysymyksissä olemme politiikan puolella parhaita asiantuntijoita, toteaa Gustafsson.

Lisäksi Räsänen linjaa konkreettisia tavoitteita toteutettavaksi hyvinvointialueilla.

– Vanhusten hoidon kunnian palautus, kaikille ikäihmisille tulee taata laadukkaat palvelut. Lisäksi oikea-aikainen hoito on tärkeää, jolla saadaan myös kustannussäästöjä.

Aluevaalit käydään sunnuntaina 23.1.2022. Ennakkoäänestys järjestetään kotimaassa 12. – 18.1.2022. Hyvinvointialueiden ehdokaslistat löydät kokonaisuudessaan täältä.