Uudenmaan Sosialidemokraatit haluaa kuntiin ympäristötavoitteita ensi valtuustokaudelle

Uudenmaan Sosialidemokraatit julkaisee tällä viikolla kuntavaalien ympäristöteemat. Teemojen myötä tavoitteena on tuoda tietoisuuteen Uudenmaan monipuolinen luonto ja ympäristö sekä sen mahdollisuudet asukkaille.

Uudenmaan Sosialidemokraatit haluaa korostaa, että ympäristöpoliittisia päätöksiä tehdään kaikilla tasoilla, myös kunnissa. Teemoja on työstänyt Uudenmaan piirin ympäristötyöryhmä.

– Meille on tärkeää ylläpitää keskustelua ympäristöstä myös kuntavaalien alla, koska ympäristöasiat koskettavat koko Uuttamaata, toteaa työryhmän puheenjohtaja ja Uudenmaan piirihallituksen ensimmäinen varapuheenjohtaja Tiina Vesa.

Kuntavaaliteemoissa on esitelty neljä askelta kuntavaikuttajille ja äänestäjille. Teemat koostuvat puhtaasta ilmasta, lähiluonnosta huolehtimisesta, kuntien roolista kierto- ja jakamistalouden edistäjinä sekä vesistöjen huolehtimisesta. Uudenmaan Sosialidemokraatit julkaisee kaikki neljä teemaa kuluvalla viikolla, jolloin kuntavaaliehdokkaat ja kuntalaiset voivat osallistua keskusteluun ympäristöasioista kunnissa.

Uudenmaan piirin ympäristöohjelman työstäminen jatkuu kesän aikana. Tavoitteena on hyväksyä ohjelma syksyllä pidettävässä syyspiirikokouksessa.