Uudenmaan SDP sai yhden lisäpaikan eduskuntavaaleissa

Sunnuntain 14.4.2019 eduskuntavaalien äänet on laskettu. SDP nousi Suomen suurimmaksi puolueeksi yli kahdenkymmenen vuoden jälkeen. Tämä merkitsee 40 kansanedustajapaikkaa. Uudellamaalla SDP saavutti 17,8 %:n kannatuksen, joka on 1,1 % korkeampi kuin vuoden 2015 eduskuntavaaleissa.

Tulos tuo Uudellemaalle 7 kansanedustajapaikkaa, joka on yksi paikka enemmän kuin viime eduskuntavaaleissa. Läpimenneitä tulevan kauden kansanedustajiamme ovat Antti Lindtman, Antti Rinne, Maria Guzenina, Timo Harakka, Kimmo Kiljunen, Johan Kvarnström sekä Hussein al-Taee. Uudenmaan Sosialidemokraatit onnittelee lämpimästi tulevia kansanedustajia.

Vaalien tuloksen takana on valtava määrä työtä. Uudenmaan Sosialidemokraatit haluaa kiittää kaikkia, jotka antoivat oman panoksensa yhteisen kampanjan eteen. Kiitos myös äänestäjille, jotka uskoivat muutokseen paremman koulutuksen, laadukkaamman hoivan, reilumman työelämän ja vastuullisemman ilmastopolitiikan puolesta.