Uudenmaan aluevaltuustoryhmät järjestäytyivät

Uudenmaan Sosialidemokraattien aluevaltuustoryhmät ovat järjestäytyneet viikonlopun aikana pidetyissä järjestäytymiskokouksissa.

Itä-Uudenmaan valtuustoryhmä järjestäytyi perjantaina pidetyssä kokouksessa, jossa puheenjohtajaksi valtuustoryhmälle valittiin Anette Karlsson Porvoosta. Ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Markus Pietikäinen Sipoosta ja toiseksi varapuheenjohtajaksi Jaakko Jalonen Porvoosta.

Keski-Uudenmaan valtuustoryhmä kokoontui myös perjantaina. Järjestäytymiskokouksessaan valtuustoryhmä valitsi puheenjohtajakseen Irma Pahlmanin Hyvinkäältä. Valtuustoryhmän ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Ulla-Mari Karhu Järvenpäästä, toiseksi varapuheenjohtajaksi Aila Koivunen Tuusulasta ja kolmanneksi varapuheenjohtajaksi Sirkka Rousu Nurmijärveltä.

Länsi-Uudenmaan valtuustoryhmän järjestäytymiskokous pidettiin lauantaina, jossa ryhmä valitsi puheenjohtajakseen Joona Räsäsen Lohjalta. Ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Liisa Kivekäs Espoosta ja toiseksi varapuheenjohtajaksi Petra Baarman Raaseporista.

Vantaan ja Keravan aluevaltuustoryhmä kokoontui lauantaina, jossa valtuustoryhmän puheenjohtajaksi valittiin Pirkko Letto. Ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Anne Karjalainen Keravalta ja toiseksi varapuheenjohtajaksi Jari Sainio Vantaalta.

SDP:llä on yhteensä 56 aluevaltuutettua Uudellamaalla. Aluevaltuustot aloittavat työnsä 1.3.2022. Aluevaltuusto on hyvinvointialueen ylin päättävä elin, joka vastaa hyvinvointialueen toiminnasta, hallinnosta ja taloudesta. Valtuustokausi on nelivuotinen.