The Social Democratic Party of Finland strongly condemns the violence that erupted in the Parliament in Skopje. What took place, did not follow the basic principles of parliamentary democracy and is not an acceptable way to influence democratic processes.Sosialidemokraatit SDP

Hallintarekisteri on kuin koulutusleikkaukset. Kukaan ei kuulemma niitä halua, mutta vastakkaisista lupauksista huolimatta ne silti etenee.

Hallituksen esitys uudeksi arvopaperilaiksi sisältää jälleen kerran moneen kertaan kuopatun hallintarekisterin samoine ongelmineen kuin aiempina kertoina. Sitä ei pidä hyväksyä. "Vaadimme, että lakiesitys palautetaan kiireelliseen lisävalmisteluun ja siihen lisätään selkeä sijoittajiin kohdistuvat hallintarekisteröinnin kielto myös sijoitettaessa ulkomailla liikkeeseen laskettuihin suomalaisyhtiöiden arvopapereihin. On myös varmistettava, että tiedot omistajista ja sijoituksista todella saadaan ulkomaisista arvopaperikeskuksista", kertoo Lauri Ihalainen. Klikkaa peukkua ja jaa eteenpäin, jos olet Laurin kanssa samaa mieltä!Sosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

WoW!! Vappu lähestyy lähestymistään! 🎉🎈 Tepon, nakkimakkaran ja ilmapallon hybridi leijailee jo nettitoimituksen ilmatilassa! 😃🎈🎉demokraatti

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Hallintarekisterin piti olla jo kuollut ja kuopattu, mutta se on nostettu jälleen keskusteluun. Miksi hallitus haluaa edistää asiaa, joka mahdollistaa omistusten piilottamisen? Suomen tulisi aktiivisesti edistää avoimuutta ja läpinäkyvyyttä - ei mahdollistaa veronkiertoa ja harmaata taloutta.Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Paljon puhutaan Trumpista ja syystä, mutta mitä Yhdysvaltain Demokraateille kuuluu vaalitappion jälkeen? Demokraattien kongressiedustaja ja Kongressin Suomi - ryhmän jäsen Henry Johnson (Georgia) haluaa rakentaa Demokraattien tulevaisuutta ja maidemme yhteistyötä aivan oikein yhteisten arvojen pohjalta. Heikompia pitää puolustaa - oikeiston johtama Yhdysvallat ja Suomi kulkevat nyt toiseen ja entistä eriarvoistamampaan suuntaan.villeskinnari

Kansanedustajat 2015-2019

Maarit Feldt-Ranta

feldt-ranta-maarit2-640x640

Politiikka on yhteisten asioiden hoitamista, maailman ja yhteiskunnan muuttamista.”

Ennen puoluepoliittista toimintaa, nuorena aikuisena, toimin eri kansalaisjärjestöissä ja yhdistyksissä. Huomasin kuitenkin pian, että monet merkittävät ja tärkeät asiat ratkaistaan kaupunginvaltuustoissa, lautakunnissa ja muissa poliittisesti valituissa elimissä. Jatkoin kansalaisjärjestöissä aloittamaani työtä aluksi kunnallispolitiikassa ja myöhemmin myös valtakunnan politiikassa. Koko ajan olen kuitenkin jatkanut toimintaani myös ruohonjuuritasolla.

Eduskunnassa ja SDP:ssä haluan tehdä töitä yhdessä määrittelemiemme asioiden hyväksi. En luvata ”kaikkea hyvää kaikille”, vaan keskittyä niiden ihmisten asioiden ajamiseen, jotka tarvitsevat hyvinvointiyhteiskuntaa ja politiikkaa voidakseen elää hyvää elämää. Tärkeimpiä keinoja edistää oikeudenmukaisuutta yhteiskunnassa ovat mielestäni verotus, sosiaaliturva, yleinen talous- ja työvoimapolitiikka sekä koulutuspolitiikka. Meillä ja maailmalla eivät haasteet näiden kysymysten parissa tänään ole vähäiset – toivon omalta osaltani voivani olla mukana kehittämässä maailmaa parempaan suuntaan. T

Maria Guzenina

guzenina-maria2-640x640

”Vain porukalla saadaan tuloksia aikaan.”

Vaihtoehdottomuuden korostaminen politiikassa on älyllistä valehtelua. Politiikassa jos missä tehdään jatkuvasti päätöksiä, joita ohjaa joko henkilökohtainen tai oman ryhmän moraalikäsitys – arvovalintojen pohjalta kumpuava ideologia.

Lähdin aikoinaan mukaan politiikkaan, koska halusin olla mukana edistämässä paremman vaihtoehdon menestystä. Ei voi olla niin, että vanhukset joutuvat alistumaan nöyryyttävään laitosmakuuttamiseen. Lasten päivähoidon on oltava lapsen kehitystä kannustavaa. Syrjäytyneille ei saa kääntää selkää. Apua tarvitseville perheille on löydyttävä tukea. Terveydenhuollon palveluista pitää tehdä kansallinen ylpeydenaihe. Tämä kaikki on mahdollista – jos niin valitaan.

Timo Harakka

harakka-timo2-640x640

” Ajatus + asenne! Tutkivasta toimittajasta rohkeaksi päättäjäksi. Tunnen talouden ja yrittämisen, lapsiperheen arjen, kulttuurin ja sivistyksen. Uutta työtä, uusiutuvaa energiaa, uusiutuvia ideoita.”

Leipälajini on talous. Olen haastanut Suomen päättäjiä tv-ohjelmissani lähes 20 vuotta. Dokumenttiani ”Rahan jäljillä” (2003) on esitetty ympäri maailmaa. Maailman finanssikapitalismi ja rahaeliitti saivat kyytiä kirjassani ”Luoton loppu” (2009). Eurokriisistä kirjoittamani ”Suuri kiristys” (2014) oli palkintoraadin mukaan ”vuoden paras talouskirja ja vuoden paras Eurooppa-kirja”.

Teen kaikkeni, jotta talous uusiutuu ja kasvaa. Hyvä koulutus, yhteinen osaaminen, luova hulluus ja rohkeat investoinnit saavat Suomen uuteen lentoon. Se, että tuntee asiat, ei vielä riitä. Täytyy tuntea myös elämää. Täytyy tuntea oikeus, kohtuus ja vääryys. Oman kokemuksen pohjalta puolustan lujasti mahdollisuuksien tasa-arvoa: en itse olisi päässyt mihinkään ilman peruskoulua. Koska äidinkieleni on viittomakieli, edistän vähemmistöjen oikeuksia ja ihmisten yhdenvertaisuutta niin pitkään kuin henki pihisee.

Antti Lindtman

lindtman-antti2-640x640

”Politiikassa yksi teko merkitsee enemmän kuin tuhat sanaa.”

Rahaa palaa elämiseen Uudellamaalla enemmän kuin muualla. Jotta tavallisen ihmisen eurot riittäisivät, pitää kohtuuhintaisia asuntoja rakentaa lisää, bussi- ja junalippujen hinnat on pidettävä kurissa ja töihin on päästävä ilman ylimääräistä ruuhkamaksua tai junalla pikku pakkasessakin.

Valtion pitää tukea Uudenmaan kehitystä enemmän, koska alueen merkitys koko Suomelle on erittäin suuri.

Eduskunnassa ei ole tarpeeksi edustajia, jotka olisivat keskittyneet tämän seudun asioihin. Uusmaalaisetkin tarvitsevat puolestapuhujansa!

Antti Rinne

rinne-antti-640x640

Joona Räsänen

rasanen-joona-640x640

”Edustajasi.”

Meidän on tehtävä kaikki mahdollinen työllisyyden parantamiseksi ja kestävän taloudellisen kasvun aikaansaamiseksi. Näin pystymme turvaamaan hyvinvoinnin myös tulevaisuudessa meille kaikille. Samalla meidän on huolehdittava suomalaisen yhteiskunnan eheydestä, tasa-arvosta ja yhdenvertaisuudesta.

Vaikeina aikoina yhteiskunnan resurssit on kohdistettava sinne, missä niitä eniten tarvitaan. Jokaiselle lapselle ja nuorelle on turvattava reilut lähtökohdat ja tasa-arvoiset mahdollisuudet oman elämänsä rakentamiseen – taustaan katsomatta. Kenenkään ei myöskään tule joutua pelkäämään vanhenemistaan, vaan ihmisarvoinen vanhuus kuuluu meille kaikille.

Uusimaa on Suomen talouden veturi ja meidän on pidettävä se elinvoimaisena. Tavoitteena on ihmisten toimiva arki. Se koostuu työstä, toimeentulosta, kohtuuhintaisesta asumisesta, sujuvasta liikkumisesta ja puhtaasta ympäristöstä.