Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Suomalaisia tutkijoita lähtee ulkomaille entistä enemmän ja yhä harvempi heistä palaa enää Suomeen takaisin. Meillä ei ole varaa tähän - Suomen on panostettava korkeaan osaamiseen, tutkimukseen ja tuotekehitykseen. Jos mielestäsi Suomella ei ole varaa aivovuotoon ja osaamistason laskuun, jaa viestiä eteenpäin!Sosialidemokraatit SDP

Joona Räsänenshared image on Instagram

Tänään tutustuttiin Areenan lähellä sijaitsevaan, hieman isomman mittakaavan, vastaanottoleiriin. Vanhan lentoaseman alue on muutettu pakolaisten vastaanottokäyttöön. Kuvassa näkyvä vanha baseball-stadion on myös saanut uuden tehtävän. Alueella majoittuu useampi tuhat ihmistä. Koulu- ja terveydenhuoltopalvelut on järjestetty kohtuullisen hyvin.joonarasanen

Uudenmaan vaaliyhtyminen Espoo-Kauniainen, Keski-Uusimaa ja Itä-Uusimaa puoluekokousedustajat selvillä

Uusmaalaiset puolueosastot asettivat jäsenvaaliin elokuun 2016 loppuun mennessä yhteensä 138 ehdokasta. Ehdokasmäärän perusteella jäsenvaali puoluekokousedustajista järjestettiin Uudenmaan kaikissa vaaliyhtymissä: Vantaa (valitaan 15), Espoo-Kauniainen (11), Keski-Uusimaa (16), Länsi-Uusimaa (13) ja Itä-Uusimaa (8).

Uudenmaan alueen vaaliyhtymien II Espoo-Kauniainen, III Keski-Uusimaa ja V Itä-Uusimaa puoluekokousedustajat puoluekokoukseen on nyt valittu jäsenäänestyksessä.

Vaaliyhtymien I Vantaa ja IV Länsi-Uusimaa tulos julkistetaan 17.11. Vantaalla postiäänestys jouduttiin uusimaan ehdokaslistassa olleiden painovirheiden vuoksi. Länsi-Uudellamaalla raaseporilaisten äänestäjien (118 kpl) äänestysaikaa pidennettiin postitusongelmien vuoksi, josta johtuen Länsi-Uudenmaan tulos julkistetaan yhtä aikaa Vantaan äänestystuloksen kanssa.

Jäsenäänestys puoluekokousedustajista 7.10.-4.11.2016

Puoluekokousedustajat seuraavista vaaliyhtymistä:

VAALIYHTYMÄ II ESPOO-KAUNIAINEN

Äänioikeutetut: 755

Äänestäneitä: 381

Äänestysprosentti: 50,46 %

Hylättyjä äänestyslippuja: 1

1 Simpanen Veikko
2 Saikkonen Heini
3 Vainikainen Joni
4 Lehtonen Sami
5 Haapajärvi Henrik