Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Uudenmaan Sosialidemokraatit kutsuvat yritykset mukaan toteuttamaan nuorisotakuuta

Työministeri Lauri Ihalainen puhui Uudenmaan Sosialidemokraattien piirikokouksessa lauantaina 16.11. Hyvinkäällä mm. nuorisotakuun tähänastisista tuloksista. Vuoden alusta voimassa ollut nuorisotakuu on ollut sosialidemokraattien ja koko hallituksen kärkihanke.

Piirikokous ilmaisi työministerille tyytyväisyytensä siitä, että maan ensimmäinen nuorisotakuuseen kuuluva nuorten yrittäjien starttipaja käynnistyi nimenomaan Uudenmaalla. Starttipaja tarjoaa nuorille käytännönläheistä tukea oman yrityksen perustamiseen kuuden viikon mittaisessa koulutuksessa.

Piirikokousväki korostaa, että jatkossa nuorisotakuun toteuttaminen edellyttää TE –toimistojen voimavarojen vahvistamista. Lisäpanostuksia tarvitaan ehdottomasti myös nuorten sosiaali- ja terveyspalveluiden, erityisesti mielenterveyspalveluiden järjestämiseen.

Nuorisotakuun vahvistamiseksi on oppivelvollisuusiän nosto 17 vuoteen toteutettava, vahva ammatillinen peruskoulutus taattava ja oppisopimuskoulutusta on edelleen kehitettävä, vaatii Uudenmaan sosialidemokraattien piirikokous.

Uudenmaan Sosialidemokraatit suhtautuvat torjuvasti sellaiseen malliin koulutussopimuksesta, jossa peruskoulunsa päättänyt nuori oppiakseen ammatin tekisi työtä yrityksessä vailla työsuhdetta ja ilman palkkaa jopa kolmen vuoden ajan. Nykyisin käytössä oleva oppisopimus perustuu työsopimukseen ja siinä nuorelle maksetaan tehdystä työstä palkkaa. Lisäksi oppisopimus mahdollistaa työssä oppimisen yhdistämisen oppilaitosopiskeluun.

Uudenmaan Sosialidemokraatit kutsuu uusmaalaiset yritykset mukaan toteuttamaan nuorisotakuuta ja vaatii hallitukselta lisärahaa oppisopimuskoulutuksen kehittämiseen.

lisätietoja:

Jenny Suominen