The Social Democratic Party of Finland strongly condemns the violence that erupted in the Parliament in Skopje. What took place, did not follow the basic principles of parliamentary democracy and is not an acceptable way to influence democratic processes.Sosialidemokraatit SDP

Hallintarekisteri on kuin koulutusleikkaukset. Kukaan ei kuulemma niitä halua, mutta vastakkaisista lupauksista huolimatta ne silti etenee.

Hallituksen esitys uudeksi arvopaperilaiksi sisältää jälleen kerran moneen kertaan kuopatun hallintarekisterin samoine ongelmineen kuin aiempina kertoina. Sitä ei pidä hyväksyä. "Vaadimme, että lakiesitys palautetaan kiireelliseen lisävalmisteluun ja siihen lisätään selkeä sijoittajiin kohdistuvat hallintarekisteröinnin kielto myös sijoitettaessa ulkomailla liikkeeseen laskettuihin suomalaisyhtiöiden arvopapereihin. On myös varmistettava, että tiedot omistajista ja sijoituksista todella saadaan ulkomaisista arvopaperikeskuksista", kertoo Lauri Ihalainen. Klikkaa peukkua ja jaa eteenpäin, jos olet Laurin kanssa samaa mieltä!Sosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

WoW!! Vappu lähestyy lähestymistään! 🎉🎈 Tepon, nakkimakkaran ja ilmapallon hybridi leijailee jo nettitoimituksen ilmatilassa! 😃🎈🎉demokraatti

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Hallintarekisterin piti olla jo kuollut ja kuopattu, mutta se on nostettu jälleen keskusteluun. Miksi hallitus haluaa edistää asiaa, joka mahdollistaa omistusten piilottamisen? Suomen tulisi aktiivisesti edistää avoimuutta ja läpinäkyvyyttä - ei mahdollistaa veronkiertoa ja harmaata taloutta.Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Paljon puhutaan Trumpista ja syystä, mutta mitä Yhdysvaltain Demokraateille kuuluu vaalitappion jälkeen? Demokraattien kongressiedustaja ja Kongressin Suomi - ryhmän jäsen Henry Johnson (Georgia) haluaa rakentaa Demokraattien tulevaisuutta ja maidemme yhteistyötä aivan oikein yhteisten arvojen pohjalta. Heikompia pitää puolustaa - oikeiston johtama Yhdysvallat ja Suomi kulkevat nyt toiseen ja entistä eriarvoistamampaan suuntaan.villeskinnari

Uudenmaan Sosialidemokraatit kutsuvat yritykset mukaan toteuttamaan nuorisotakuuta

Työministeri Lauri Ihalainen puhui Uudenmaan Sosialidemokraattien piirikokouksessa lauantaina 16.11. Hyvinkäällä mm. nuorisotakuun tähänastisista tuloksista. Vuoden alusta voimassa ollut nuorisotakuu on ollut sosialidemokraattien ja koko hallituksen kärkihanke.

Piirikokous ilmaisi työministerille tyytyväisyytensä siitä, että maan ensimmäinen nuorisotakuuseen kuuluva nuorten yrittäjien starttipaja käynnistyi nimenomaan Uudenmaalla. Starttipaja tarjoaa nuorille käytännönläheistä tukea oman yrityksen perustamiseen kuuden viikon mittaisessa koulutuksessa.

Piirikokousväki korostaa, että jatkossa nuorisotakuun toteuttaminen edellyttää TE –toimistojen voimavarojen vahvistamista. Lisäpanostuksia tarvitaan ehdottomasti myös nuorten sosiaali- ja terveyspalveluiden, erityisesti mielenterveyspalveluiden järjestämiseen.

Nuorisotakuun vahvistamiseksi on oppivelvollisuusiän nosto 17 vuoteen toteutettava, vahva ammatillinen peruskoulutus taattava ja oppisopimuskoulutusta on edelleen kehitettävä, vaatii Uudenmaan sosialidemokraattien piirikokous.

Uudenmaan Sosialidemokraatit suhtautuvat torjuvasti sellaiseen malliin koulutussopimuksesta, jossa peruskoulunsa päättänyt nuori oppiakseen ammatin tekisi työtä yrityksessä vailla työsuhdetta ja ilman palkkaa jopa kolmen vuoden ajan. Nykyisin käytössä oleva oppisopimus perustuu työsopimukseen ja siinä nuorelle maksetaan tehdystä työstä palkkaa. Lisäksi oppisopimus mahdollistaa työssä oppimisen yhdistämisen oppilaitosopiskeluun.

Uudenmaan Sosialidemokraatit kutsuu uusmaalaiset yritykset mukaan toteuttamaan nuorisotakuuta ja vaatii hallitukselta lisärahaa oppisopimuskoulutuksen kehittämiseen.

lisätietoja:

Jenny Suominen