SDPshared video on Instagram

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille! @joonarasanen @nakkalajarvi #taisteluopetuksesta #taisteluamisopetuksesta #amistenasialla #amikset #ammattilainen #koulutus #koulutusleikkaukset #tulevaisuus #osaaminen #suomisosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille!Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Energia-ja ilmastopolitiikassa pitäisi siirtää tavoite ja keskustelu kiertotalouteen jossa osana on puun sivuvirtojen ja kierrätyksen käyttö

- Vesien tilan paranemisella olisi suuri merkitys matkailun ja kalastuksen sekä muun virkistystoiminnan lisääntymiseksi. Nyt olisikin pohdittava, että käynnistäisimme 100-vuotiaan Suomen kunniaksi järvien puhdistustalkoot, ehdottaa SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero.Sosialidemokraatit SDP

Suomalaiset kahteen kastiin postin jakelussa? - Ei kiitos! Liikenne- ja viestintävaliokunnan SDP:n kansanedustajat Katja Taimela, Suna Kymäläinen ja Satu Taavitsainen esittävät hylättäväksi hallituksen ajamaa postilakia. Me emme hyväksy kansalaisten eriarvoista kohtelua. Hallituspuolueet jakavat kansan kahteen kastiin, toisille posti viitenä päivänä ja toisille kolmena päivänä viikossa.Sosialidemokraatit SDP

Eikö todella alkoholilaista saa kompromissia? Jättää valmistustaparajoitteen ja nostaa prosenttirajaa. Koko hanketta ei kannata haudata.

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Sivistysvaliokunta kuulee Japanin demokrafiahaasteesta. Hedelmällisyysluku vuonna 2005 1.26. Avioitumattomuus nousussa. Syynä pienet palkat.

Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Uudenmaan Sosialidemokraatit: Hallituksen panostukset Uudellemaalle murusia

Uudenmaan Sosialidemokraattien piirihallitus on erittäin huolissaan hallituksen vähäisistä panostuksista pääkaupunkiseudun tulevaisuuteen ja kasvuun.

Hallituksen kärkihankkeisiin osoittamat varat ovat mitättömiä verrattuna alojen leikkauksiin. Esimerkiksi koulutuksen kärkihankkeeseen on osoitettu 300 miljoonaa euroa. Samaan aikaan hallitus leikkaa opetuksesta, tieteestä ja kulttuurista 1115 miljoonaa euroa.  Uudenmaan Sosialidemokraatit varoittaa, että Tekesiin, yliopistoihin ja koulutukseen ylipäätään kohdistuvat rahoitusleikkaukset leikkaavat tulevaisuuden kasvumahdollisuuksia. – Leikkausten seuraukset tulevat näkymään erityisesti Uudellamaalla. Alue vastaa 40 prosentista koko Suomen kansantaloudesta, piirijärjestön puheenjohtaja Anne Karjalainen toteaa.  Uudenmaan Sosialidemokraatit vaatii, että hallitus julkaisee mahdollisimman pian kärkihankkeiden listauksen, jotta on mahdollista nähdä mitkä hallituksen todelliset panostukset Uudellamaalla ovat.

Toistaiseksi kärkihankkeista julkaistujen tietojen valossa vaikuttaa siltä, että ainoan todellisen panostuksen hallituksen kärkihankkeista saa biotalous, johon osoitettu 300 miljoonaa euroa. Samaan aikaan maataloudesta leikataan muihin aloihin verrattuna vähän, vain 140 miljoonaa euroa. Uudenmaan Sosialidemokraatit on huolissaan hallituksen ylipäätään korkean jalostusarvon teknologialle antamasta vähäisestä huomiosta. Suomi nousee vain korkean jalostusarvon tuotteilla ja osaamisella, joille on kansainvälistä kysyntää. Osaamiseen ja investointeihin panostamisen sijaan hallitus on keskittynyt alentamaan alueen ostovoimaa ja voimistamaan siten taantumaa entisestään. Viimeisimpänä iskuna Uudellemaalle hallitus hautasi pisararadan.

– Uudellamaalla (pois lukien Helsinki) on palvelualojen työntekijöitä noin 85 000. Hallituksen julkaiseman toimenpidepaketin seurauksena palvelualojen työntekijöiden ansiot alenevat 4-6 %, joka tarkoittaa noin 1500 € palkanalennusta vuositasolla. Lisäksi pelkästään julkisella sektorilla työskentelee Uudellamaalla arviolta 100 000 työntekijää, joita hallituksen esittämät leikkaukset koskevat. Eniten leikkaukset satuttavat ympärivuorokautisia laitoksissa työskenteleviä naisvaltaisia aloja, joissa palkat ovat lähtökohtaisesti pienet, painottaa Anne Karjalainen.

Uudenmaan Sosialidemokraatit muistuttaa Suomen hallitusta siitä, että toimenpidepaketin toteuttamisella on myös inhimillinen hinta. Vuosiansion vähentyessä syntyy ongelmia henkilökohtaisen talouden ylläpidossa. Hallitus on ajamassa pienituloisia työllisiä köyhyyteen.