Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Uudenmaan erityispiirteet huomioitava sote-laissa

Uudenmaan sosialidemokraatit pitävät tärkeänä, että uudessa Sote-laissa huomioidaan Uudenmaan erityispiirteet. Uusimaa on Suomen elinvoimaisin alue, jossa on kolmen pääkaupunkiseudun suuren kunnan lisäksi lukuisia keskisuuria kuntia ja vahvoja alueita. Koko alue on käytännössä samaa työssäkäyntialuetta ja alue on tunnetusti Suomen kansantalouden veturi.

Toisin kuin muualla Suomessa, Helsingissä ja Uudellamaalla on viime vuosina erikoissairaanhoito pystytty tuottamaan kustannustehokkaasti ja laadukkaasti pitkäjänteisen kehitystyön tuloksena. Se on vaatinut kovaa työtä Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiriltä, eikä tätä kehitystyötä pidä heittää hukkaan. On arvioitu, että erikoissairaanhoidon jakaminen HUS:ia pienemmille palvelutuottajille tarkoittaisi noin 300 miljoonan euron lisälaskua jäsenkunnille vuosittain. Tästä syystä alueen kunnat eivät lämpene ajatukselle sairaanhoitopiirin pilkkomisesta.

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri on parhaiten toimiva osa suomalaista julkista terveydenhuoltoa. Hyvin toimiva erikoissairaanhoidon palvelurakenne on mahdollista säilyttää myös sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksessa.

Uudenmaan sosialidemokraattien piirihallitus 13.11.2014

LISÄTIETOJA: