SDPshared video on Instagram

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille! @joonarasanen @nakkalajarvi #taisteluopetuksesta #taisteluamisopetuksesta #amistenasialla #amikset #ammattilainen #koulutus #koulutusleikkaukset #tulevaisuus #osaaminen #suomisosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille!Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Energia-ja ilmastopolitiikassa pitäisi siirtää tavoite ja keskustelu kiertotalouteen jossa osana on puun sivuvirtojen ja kierrätyksen käyttö

- Vesien tilan paranemisella olisi suuri merkitys matkailun ja kalastuksen sekä muun virkistystoiminnan lisääntymiseksi. Nyt olisikin pohdittava, että käynnistäisimme 100-vuotiaan Suomen kunniaksi järvien puhdistustalkoot, ehdottaa SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero.Sosialidemokraatit SDP

Suomalaiset kahteen kastiin postin jakelussa? - Ei kiitos! Liikenne- ja viestintävaliokunnan SDP:n kansanedustajat Katja Taimela, Suna Kymäläinen ja Satu Taavitsainen esittävät hylättäväksi hallituksen ajamaa postilakia. Me emme hyväksy kansalaisten eriarvoista kohtelua. Hallituspuolueet jakavat kansan kahteen kastiin, toisille posti viitenä päivänä ja toisille kolmena päivänä viikossa.Sosialidemokraatit SDP

Eikö todella alkoholilaista saa kompromissia? Jättää valmistustaparajoitteen ja nostaa prosenttirajaa. Koko hanketta ei kannata haudata.

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Sivistysvaliokunta kuulee Japanin demokrafiahaasteesta. Hedelmällisyysluku vuonna 2005 1.26. Avioitumattomuus nousussa. Syynä pienet palkat.

Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Uudenmaan erityispiirteet huomioitava sote-laissa

Uudenmaan sosialidemokraatit pitävät tärkeänä, että uudessa Sote-laissa huomioidaan Uudenmaan erityispiirteet. Uusimaa on Suomen elinvoimaisin alue, jossa on kolmen pääkaupunkiseudun suuren kunnan lisäksi lukuisia keskisuuria kuntia ja vahvoja alueita. Koko alue on käytännössä samaa työssäkäyntialuetta ja alue on tunnetusti Suomen kansantalouden veturi.

Toisin kuin muualla Suomessa, Helsingissä ja Uudellamaalla on viime vuosina erikoissairaanhoito pystytty tuottamaan kustannustehokkaasti ja laadukkaasti pitkäjänteisen kehitystyön tuloksena. Se on vaatinut kovaa työtä Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiriltä, eikä tätä kehitystyötä pidä heittää hukkaan. On arvioitu, että erikoissairaanhoidon jakaminen HUS:ia pienemmille palvelutuottajille tarkoittaisi noin 300 miljoonan euron lisälaskua jäsenkunnille vuosittain. Tästä syystä alueen kunnat eivät lämpene ajatukselle sairaanhoitopiirin pilkkomisesta.

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri on parhaiten toimiva osa suomalaista julkista terveydenhuoltoa. Hyvin toimiva erikoissairaanhoidon palvelurakenne on mahdollista säilyttää myös sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksessa.

Uudenmaan sosialidemokraattien piirihallitus 13.11.2014

LISÄTIETOJA: