Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Suomalaisia tutkijoita lähtee ulkomaille entistä enemmän ja yhä harvempi heistä palaa enää Suomeen takaisin. Meillä ei ole varaa tähän - Suomen on panostettava korkeaan osaamiseen, tutkimukseen ja tuotekehitykseen. Jos mielestäsi Suomella ei ole varaa aivovuotoon ja osaamistason laskuun, jaa viestiä eteenpäin!Sosialidemokraatit SDP

Joona Räsänenshared image on Instagram

Tänään tutustuttiin Areenan lähellä sijaitsevaan, hieman isomman mittakaavan, vastaanottoleiriin. Vanhan lentoaseman alue on muutettu pakolaisten vastaanottokäyttöön. Kuvassa näkyvä vanha baseball-stadion on myös saanut uuden tehtävän. Alueella majoittuu useampi tuhat ihmistä. Koulu- ja terveydenhuoltopalvelut on järjestetty kohtuullisen hyvin.joonarasanen

Uudellemaalle 939 ehdokasta

Ajankohtaista, Yleinen 16:11

Sosialidemokraatit asettivat 939 ehdokasta Uudellamaalla. Kaikissa Uudenmaan 25 kunnassa on mahdollisuus äänestää demaria.

Vaalipiirin kahdessa suurimmassa kaupungissa Espoossa (112)  ja Vantaalla (100) jätettiin täysi ehdokaslista. Viime kertaa runsaslukuisammat listat jätettiin Järvenpäässä, Hyvinkäällä, Nurmijärvellä ja Tuusulassa. Tuusulassa valitaan Uudenmaan piirissä ainoana pormestari.

Ehdokkaista naisia on noin 42 prosenttia ja alle 30-vuotiaita lähes 10 prosenttia.

Suomen 40 suurimmasta kunnasta 12 sijaitsee Uudellamaalla. Näiden 12 kunnan osalta ehdokasasettelu onnistui pääosin hyvin. Raaseporissa ja Lohjalla ehdokaslistoille jäi odotettua enemmän tilaa, mutta Keski-Uudellamaalla ehdokastavoitteet ylitettiin.

−Kokonaisuudessaan jäimme 1000 ehdokkaan tavoitteestamme hieman. Syiksi sanoisin kovat ajat ja kuntapolitiikan kasvaneen ajallisen kuormittavuuden. Lisäksi suuret ikäluokat ovat nyt joukolla jättäneet politiikan teon nuoremmille. Se mahdollistaa monen uuden ehdokkaan läpimenon, mutta heidän siirtymisensä lehtereille vähentää kokonaisehdokasmäärää, Uudenmaan piirin järjestötoimitsija Pekka Tuuri pohtii.

Vuoden 2012 kuntavaaleissa SDP oli Uudenmaan toisiksi suurin puolue 19,7 % kannatuksella.

(Ehdokasmäärää tarkennettu 937:stä 939:ään Raaseporin ehdokasmäärän noustua 45:stä 47:mään.)

Katso ehdokasmäärät kartalla painamalla kuvaa.