SDPshared video on Instagram

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille! @joonarasanen @nakkalajarvi #taisteluopetuksesta #taisteluamisopetuksesta #amistenasialla #amikset #ammattilainen #koulutus #koulutusleikkaukset #tulevaisuus #osaaminen #suomisosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille!Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Energia-ja ilmastopolitiikassa pitäisi siirtää tavoite ja keskustelu kiertotalouteen jossa osana on puun sivuvirtojen ja kierrätyksen käyttö

- Vesien tilan paranemisella olisi suuri merkitys matkailun ja kalastuksen sekä muun virkistystoiminnan lisääntymiseksi. Nyt olisikin pohdittava, että käynnistäisimme 100-vuotiaan Suomen kunniaksi järvien puhdistustalkoot, ehdottaa SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero.Sosialidemokraatit SDP

Suomalaiset kahteen kastiin postin jakelussa? - Ei kiitos! Liikenne- ja viestintävaliokunnan SDP:n kansanedustajat Katja Taimela, Suna Kymäläinen ja Satu Taavitsainen esittävät hylättäväksi hallituksen ajamaa postilakia. Me emme hyväksy kansalaisten eriarvoista kohtelua. Hallituspuolueet jakavat kansan kahteen kastiin, toisille posti viitenä päivänä ja toisille kolmena päivänä viikossa.Sosialidemokraatit SDP

Eikö todella alkoholilaista saa kompromissia? Jättää valmistustaparajoitteen ja nostaa prosenttirajaa. Koko hanketta ei kannata haudata.

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Sivistysvaliokunta kuulee Japanin demokrafiahaasteesta. Hedelmällisyysluku vuonna 2005 1.26. Avioitumattomuus nousussa. Syynä pienet palkat.

Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Uudellemaalle 939 ehdokasta

Ajankohtaista, Yleinen 16:11

Sosialidemokraatit asettivat 939 ehdokasta Uudellamaalla. Kaikissa Uudenmaan 25 kunnassa on mahdollisuus äänestää demaria.

Vaalipiirin kahdessa suurimmassa kaupungissa Espoossa (112)  ja Vantaalla (100) jätettiin täysi ehdokaslista. Viime kertaa runsaslukuisammat listat jätettiin Järvenpäässä, Hyvinkäällä, Nurmijärvellä ja Tuusulassa. Tuusulassa valitaan Uudenmaan piirissä ainoana pormestari.

Ehdokkaista naisia on noin 42 prosenttia ja alle 30-vuotiaita lähes 10 prosenttia.

Suomen 40 suurimmasta kunnasta 12 sijaitsee Uudellamaalla. Näiden 12 kunnan osalta ehdokasasettelu onnistui pääosin hyvin. Raaseporissa ja Lohjalla ehdokaslistoille jäi odotettua enemmän tilaa, mutta Keski-Uudellamaalla ehdokastavoitteet ylitettiin.

−Kokonaisuudessaan jäimme 1000 ehdokkaan tavoitteestamme hieman. Syiksi sanoisin kovat ajat ja kuntapolitiikan kasvaneen ajallisen kuormittavuuden. Lisäksi suuret ikäluokat ovat nyt joukolla jättäneet politiikan teon nuoremmille. Se mahdollistaa monen uuden ehdokkaan läpimenon, mutta heidän siirtymisensä lehtereille vähentää kokonaisehdokasmäärää, Uudenmaan piirin järjestötoimitsija Pekka Tuuri pohtii.

Vuoden 2012 kuntavaaleissa SDP oli Uudenmaan toisiksi suurin puolue 19,7 % kannatuksella.

(Ehdokasmäärää tarkennettu 937:stä 939:ään Raaseporin ehdokasmäärän noustua 45:stä 47:mään.)

Katso ehdokasmäärät kartalla painamalla kuvaa.