Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Uudellemaalle 939 ehdokasta

Ajankohtaista, Yleinen 16:11

Sosialidemokraatit asettivat 939 ehdokasta Uudellamaalla. Kaikissa Uudenmaan 25 kunnassa on mahdollisuus äänestää demaria.

Vaalipiirin kahdessa suurimmassa kaupungissa Espoossa (112)  ja Vantaalla (100) jätettiin täysi ehdokaslista. Viime kertaa runsaslukuisammat listat jätettiin Järvenpäässä, Hyvinkäällä, Nurmijärvellä ja Tuusulassa. Tuusulassa valitaan Uudenmaan piirissä ainoana pormestari.

Ehdokkaista naisia on noin 42 prosenttia ja alle 30-vuotiaita lähes 10 prosenttia.

Suomen 40 suurimmasta kunnasta 12 sijaitsee Uudellamaalla. Näiden 12 kunnan osalta ehdokasasettelu onnistui pääosin hyvin. Raaseporissa ja Lohjalla ehdokaslistoille jäi odotettua enemmän tilaa, mutta Keski-Uudellamaalla ehdokastavoitteet ylitettiin.

−Kokonaisuudessaan jäimme 1000 ehdokkaan tavoitteestamme hieman. Syiksi sanoisin kovat ajat ja kuntapolitiikan kasvaneen ajallisen kuormittavuuden. Lisäksi suuret ikäluokat ovat nyt joukolla jättäneet politiikan teon nuoremmille. Se mahdollistaa monen uuden ehdokkaan läpimenon, mutta heidän siirtymisensä lehtereille vähentää kokonaisehdokasmäärää, Uudenmaan piirin järjestötoimitsija Pekka Tuuri pohtii.

Vuoden 2012 kuntavaaleissa SDP oli Uudenmaan toisiksi suurin puolue 19,7 % kannatuksella.

(Ehdokasmäärää tarkennettu 937:stä 939:ään Raaseporin ehdokasmäärän noustua 45:stä 47:mään.)

Katso ehdokasmäärät kartalla painamalla kuvaa.