SDPshared video on Instagram

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille! @joonarasanen @nakkalajarvi #taisteluopetuksesta #taisteluamisopetuksesta #amistenasialla #amikset #ammattilainen #koulutus #koulutusleikkaukset #tulevaisuus #osaaminen #suomisosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille!Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Energia-ja ilmastopolitiikassa pitäisi siirtää tavoite ja keskustelu kiertotalouteen jossa osana on puun sivuvirtojen ja kierrätyksen käyttö

- Vesien tilan paranemisella olisi suuri merkitys matkailun ja kalastuksen sekä muun virkistystoiminnan lisääntymiseksi. Nyt olisikin pohdittava, että käynnistäisimme 100-vuotiaan Suomen kunniaksi järvien puhdistustalkoot, ehdottaa SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero.Sosialidemokraatit SDP

Suomalaiset kahteen kastiin postin jakelussa? - Ei kiitos! Liikenne- ja viestintävaliokunnan SDP:n kansanedustajat Katja Taimela, Suna Kymäläinen ja Satu Taavitsainen esittävät hylättäväksi hallituksen ajamaa postilakia. Me emme hyväksy kansalaisten eriarvoista kohtelua. Hallituspuolueet jakavat kansan kahteen kastiin, toisille posti viitenä päivänä ja toisille kolmena päivänä viikossa.Sosialidemokraatit SDP

Eikö todella alkoholilaista saa kompromissia? Jättää valmistustaparajoitteen ja nostaa prosenttirajaa. Koko hanketta ei kannata haudata.

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Sivistysvaliokunta kuulee Japanin demokrafiahaasteesta. Hedelmällisyysluku vuonna 2005 1.26. Avioitumattomuus nousussa. Syynä pienet palkat.

Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Seuraa pakolaisseminaaria livenä

Uudenmaan Sosialidemokraatit järjestää pakolaisaiheisen seminaarin piirikokouksen yhteydessä lauantaina 7.11.2015 klo 10-14 Vantaan kaupungintalolla (Asematie 7, 01300 Vantaa).

Seminaari lähetetään suorana netissä osoitteessa live.sdp.fi Seminaarin alustuksia voi kommentoida twitterissä #sdpuusimaa.

OHJELMA:

klo 10.00 Tervetuloa

Anne Karjalainen, puheenjohtaja, Uudenmaan Sosialidemokraatit ry

klo 10.05 Kuka on pakolainen, maahanmuuttaja? Miksi pakolaisia tulee nyt?

Nada Al Omair, asiantuntija, Ihmisoikeusliitto

10.30 keskustelu

klo 10.45 Kuinka turvapaikanhakija tulee Suomeen? Miten SPR auttaa turvapaikanhakijoita? Miten SPR:ää voi auttaa?

Emilia Fagerlund, monikulttuurisuustyön suunnittelija, Suomen Punainen Risti

klo 11.15 keskustelu

klo 11.30 Mitä EU ja Suomi tekee pakolaiskysymyksessä?

Antti Lindtman, SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja

klo 12.00 keskustelu

klo 12.15 tauko

klo 12.30 Pakolaiskysymys Uudenmaan alueen kehittämisen näkökulmasta. Mitä tapahtuu sen jälkeen, kun pakolaiset on vastaanotettu Uudellamaalla? Mitä toisen vaiheen vastaanottaminen Uudellamaalla voi tarkoittaa?

Ulla-Mari Karhu, kehittämispäällikkö Uudenmaan liitto

klo 13.00 keskustelu

klo 13.15 SDP:n maahanmuuttopoliittiset linjaukset

–  Joona Räsänen, SDP:n maahanmuuttopoliittisista asioista vastaava kansanedustaja