SDPshared video on Instagram

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille! @joonarasanen @nakkalajarvi #taisteluopetuksesta #taisteluamisopetuksesta #amistenasialla #amikset #ammattilainen #koulutus #koulutusleikkaukset #tulevaisuus #osaaminen #suomisosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille!Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Energia-ja ilmastopolitiikassa pitäisi siirtää tavoite ja keskustelu kiertotalouteen jossa osana on puun sivuvirtojen ja kierrätyksen käyttö

- Vesien tilan paranemisella olisi suuri merkitys matkailun ja kalastuksen sekä muun virkistystoiminnan lisääntymiseksi. Nyt olisikin pohdittava, että käynnistäisimme 100-vuotiaan Suomen kunniaksi järvien puhdistustalkoot, ehdottaa SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero.Sosialidemokraatit SDP

Suomalaiset kahteen kastiin postin jakelussa? - Ei kiitos! Liikenne- ja viestintävaliokunnan SDP:n kansanedustajat Katja Taimela, Suna Kymäläinen ja Satu Taavitsainen esittävät hylättäväksi hallituksen ajamaa postilakia. Me emme hyväksy kansalaisten eriarvoista kohtelua. Hallituspuolueet jakavat kansan kahteen kastiin, toisille posti viitenä päivänä ja toisille kolmena päivänä viikossa.Sosialidemokraatit SDP

Eikö todella alkoholilaista saa kompromissia? Jättää valmistustaparajoitteen ja nostaa prosenttirajaa. Koko hanketta ei kannata haudata.

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Sivistysvaliokunta kuulee Japanin demokrafiahaasteesta. Hedelmällisyysluku vuonna 2005 1.26. Avioitumattomuus nousussa. Syynä pienet palkat.

Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

SDP suuntaa Uudellamaalla tulevaisuuteen

Kevätpiirikokouksen kannanotto 25.4.2015

Uuttamaata koskevat ratkaisut ovat koko Suomen tulevaisuuden kannalta elintärkeitä. Siksi alueemme kehitystä edistäville hankkeille tulee alkaneella vaalikaudella saada reilusti lisävauhtia.  Uudellamaalla on kolmasosa maan työpaikoista ja täällä tuotetaan reilusti yli kolmasosa bruttokansantuotteesta, sekä lähes puolet Suomen tutkimuksesta ja kehityksestä.

Pääkaupunkiseudun ja Uudenmaan kehittämiseen on panostettava hallituspohjasta riippumatta. Strategisen hallitusohjelmaan tulee nostaa yhdeksi keskeiseksi ohjelmaksi metropolialueen kehittäminen. Valtion on pidettävä myös kiinni pääkaupunkiseudun kuntien kanssa tehdyistä aiemmista sopimuksista.

Kasvun avaimia ovat ilmastonmuutoksen hallintaan ja ympäristön suojelemiseen kehitettävät uudet teknologiat ja energiaratkaisut. Näin luodaan uusia pitkälle tulevaisuuteen kantavia mahdollisuuksia, joiden avulla ihmisille saadaan työtä ja hyvinvointia.

Hallitukseen vain riittävän hyvällä ohjelmalla

Vaalien voittajapuolueita ovat Keskusta ja Vihreät. Keskustapuolue nousi Suomen suurimmaksi. Kaikki muut eduskuntapuolueet ovat vaalien häviäjiä. SDP:n eduskuntavaalitulos on historiallisesti puolueen heikoin. Tulos vaatii toimenpiteitä puolueen toiminnassa.

Epäviralliset hallitustunnustelut ovat alkaneet ja eduskunnan kokoonnuttua nimetään varsinainen hallitustunnustelija. Uuden hallituksen tärkein tehtävä on huolehtia Suomen sosiaalisesta ja arvopohjaisesta eheydestä, talouden kuntoon saattamisesta sekä investoitava uusien työpaikkojen syntyyn. Tarpeellista on myös hyvinvointivaltion uudistaminen, mm. terveydenhuollon ja vanhustenhuollon osalta.

SDP nosti vaalikampanjassaan tavoitteiksi huolenpidon kaikkein heikoimmassa asemassa olevista kansalaisista sekä taloudesta ja työllisyydestä. Valtiontalous vaatii toimenpiteitä, mutta leikkauksia ei voi kohdentaa pienimpiin toimeentuloturvaetuuksiin. Eläkkeensaajien indeksit on maksettava täysimääräisinä ja vanhuspalvelulakiin saatava hoitajamitoitus.