Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Suomalaisia tutkijoita lähtee ulkomaille entistä enemmän ja yhä harvempi heistä palaa enää Suomeen takaisin. Meillä ei ole varaa tähän - Suomen on panostettava korkeaan osaamiseen, tutkimukseen ja tuotekehitykseen. Jos mielestäsi Suomella ei ole varaa aivovuotoon ja osaamistason laskuun, jaa viestiä eteenpäin!Sosialidemokraatit SDP

Joona Räsänenshared image on Instagram

Tänään tutustuttiin Areenan lähellä sijaitsevaan, hieman isomman mittakaavan, vastaanottoleiriin. Vanhan lentoaseman alue on muutettu pakolaisten vastaanottokäyttöön. Kuvassa näkyvä vanha baseball-stadion on myös saanut uuden tehtävän. Alueella majoittuu useampi tuhat ihmistä. Koulu- ja terveydenhuoltopalvelut on järjestetty kohtuullisen hyvin.joonarasanen

SDP suuntaa Uudellamaalla tulevaisuuteen

Kevätpiirikokouksen kannanotto 25.4.2015

Uuttamaata koskevat ratkaisut ovat koko Suomen tulevaisuuden kannalta elintärkeitä. Siksi alueemme kehitystä edistäville hankkeille tulee alkaneella vaalikaudella saada reilusti lisävauhtia.  Uudellamaalla on kolmasosa maan työpaikoista ja täällä tuotetaan reilusti yli kolmasosa bruttokansantuotteesta, sekä lähes puolet Suomen tutkimuksesta ja kehityksestä.

Pääkaupunkiseudun ja Uudenmaan kehittämiseen on panostettava hallituspohjasta riippumatta. Strategisen hallitusohjelmaan tulee nostaa yhdeksi keskeiseksi ohjelmaksi metropolialueen kehittäminen. Valtion on pidettävä myös kiinni pääkaupunkiseudun kuntien kanssa tehdyistä aiemmista sopimuksista.

Kasvun avaimia ovat ilmastonmuutoksen hallintaan ja ympäristön suojelemiseen kehitettävät uudet teknologiat ja energiaratkaisut. Näin luodaan uusia pitkälle tulevaisuuteen kantavia mahdollisuuksia, joiden avulla ihmisille saadaan työtä ja hyvinvointia.

Hallitukseen vain riittävän hyvällä ohjelmalla

Vaalien voittajapuolueita ovat Keskusta ja Vihreät. Keskustapuolue nousi Suomen suurimmaksi. Kaikki muut eduskuntapuolueet ovat vaalien häviäjiä. SDP:n eduskuntavaalitulos on historiallisesti puolueen heikoin. Tulos vaatii toimenpiteitä puolueen toiminnassa.

Epäviralliset hallitustunnustelut ovat alkaneet ja eduskunnan kokoonnuttua nimetään varsinainen hallitustunnustelija. Uuden hallituksen tärkein tehtävä on huolehtia Suomen sosiaalisesta ja arvopohjaisesta eheydestä, talouden kuntoon saattamisesta sekä investoitava uusien työpaikkojen syntyyn. Tarpeellista on myös hyvinvointivaltion uudistaminen, mm. terveydenhuollon ja vanhustenhuollon osalta.

SDP nosti vaalikampanjassaan tavoitteiksi huolenpidon kaikkein heikoimmassa asemassa olevista kansalaisista sekä taloudesta ja työllisyydestä. Valtiontalous vaatii toimenpiteitä, mutta leikkauksia ei voi kohdentaa pienimpiin toimeentuloturvaetuuksiin. Eläkkeensaajien indeksit on maksettava täysimääräisinä ja vanhuspalvelulakiin saatava hoitajamitoitus.