Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

SDP suuntaa Uudellamaalla tulevaisuuteen

Kevätpiirikokouksen kannanotto 25.4.2015

Uuttamaata koskevat ratkaisut ovat koko Suomen tulevaisuuden kannalta elintärkeitä. Siksi alueemme kehitystä edistäville hankkeille tulee alkaneella vaalikaudella saada reilusti lisävauhtia.  Uudellamaalla on kolmasosa maan työpaikoista ja täällä tuotetaan reilusti yli kolmasosa bruttokansantuotteesta, sekä lähes puolet Suomen tutkimuksesta ja kehityksestä.

Pääkaupunkiseudun ja Uudenmaan kehittämiseen on panostettava hallituspohjasta riippumatta. Strategisen hallitusohjelmaan tulee nostaa yhdeksi keskeiseksi ohjelmaksi metropolialueen kehittäminen. Valtion on pidettävä myös kiinni pääkaupunkiseudun kuntien kanssa tehdyistä aiemmista sopimuksista.

Kasvun avaimia ovat ilmastonmuutoksen hallintaan ja ympäristön suojelemiseen kehitettävät uudet teknologiat ja energiaratkaisut. Näin luodaan uusia pitkälle tulevaisuuteen kantavia mahdollisuuksia, joiden avulla ihmisille saadaan työtä ja hyvinvointia.

Hallitukseen vain riittävän hyvällä ohjelmalla

Vaalien voittajapuolueita ovat Keskusta ja Vihreät. Keskustapuolue nousi Suomen suurimmaksi. Kaikki muut eduskuntapuolueet ovat vaalien häviäjiä. SDP:n eduskuntavaalitulos on historiallisesti puolueen heikoin. Tulos vaatii toimenpiteitä puolueen toiminnassa.

Epäviralliset hallitustunnustelut ovat alkaneet ja eduskunnan kokoonnuttua nimetään varsinainen hallitustunnustelija. Uuden hallituksen tärkein tehtävä on huolehtia Suomen sosiaalisesta ja arvopohjaisesta eheydestä, talouden kuntoon saattamisesta sekä investoitava uusien työpaikkojen syntyyn. Tarpeellista on myös hyvinvointivaltion uudistaminen, mm. terveydenhuollon ja vanhustenhuollon osalta.

SDP nosti vaalikampanjassaan tavoitteiksi huolenpidon kaikkein heikoimmassa asemassa olevista kansalaisista sekä taloudesta ja työllisyydestä. Valtiontalous vaatii toimenpiteitä, mutta leikkauksia ei voi kohdentaa pienimpiin toimeentuloturvaetuuksiin. Eläkkeensaajien indeksit on maksettava täysimääräisinä ja vanhuspalvelulakiin saatava hoitajamitoitus.