Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Suomalaisia tutkijoita lähtee ulkomaille entistä enemmän ja yhä harvempi heistä palaa enää Suomeen takaisin. Meillä ei ole varaa tähän - Suomen on panostettava korkeaan osaamiseen, tutkimukseen ja tuotekehitykseen. Jos mielestäsi Suomella ei ole varaa aivovuotoon ja osaamistason laskuun, jaa viestiä eteenpäin!Sosialidemokraatit SDP

Joona Räsänenshared image on Instagram

Tänään tutustuttiin Areenan lähellä sijaitsevaan, hieman isomman mittakaavan, vastaanottoleiriin. Vanhan lentoaseman alue on muutettu pakolaisten vastaanottokäyttöön. Kuvassa näkyvä vanha baseball-stadion on myös saanut uuden tehtävän. Alueella majoittuu useampi tuhat ihmistä. Koulu- ja terveydenhuoltopalvelut on järjestetty kohtuullisen hyvin.joonarasanen

SDP maakunnan 3. suurimmaksi puolueeksi

Ajankohtaista, Yleinen 20:15

Kuntavaalit menivät Uudellamaalla vaihtelevasti. Suurissa kehyskunnissa napsittiin ykköspaikka Hyvinkäällä, Tuusulassa ja Keravalla. Ykköspaikka säilytettiin myös Vantaalla ja Lohjalla. Monissa kunnissa saatiin yksittäisiä suuria vaalivoittoja, joiden tuoma äänimäärä ei kuitenkaan valtavassa piirissä muuta kokonaiskuvaa.

SDP sai vaalipiirissä 3800 ääntä lisää verrattuna edellisiin vaaleihin, Kokoomus menetti 1400 ääntä ja Vihreät sai 23 000 ääntä lisää. Perussuomalaiset tippuivat RKP:n taakse.

SDP sai Uudellamaalla 208 valtuustopaikkaa, jossa vähennystä edelliseen kahdeksan paikkaa. Hangossa ja Loviisassa valtuustojen koot kuitenkin pienenivät. Esimerkiksi Loviisassa saatiin 1 % kannatusnousu, mutta menetettiin kaksi paikkaa. Siuntiossa Vihreät olivat näissä vaaleissa omalla listallaan. Edellisissä vaaleissa Vihreät olivat SDP:n listalla. Siuntiossa istuu edelleen yhtä monta (3) sosialidemokraattia valtuustossa.

Uudenmaan maakunnassa Vihreät nousivat SDP:n ohi 2. suurimmaksi puolueeksi. (maakunta= Helsinki+Uusimaa)

SDP:n kannatus Uudenmaan piirissä on 19,40 %, jossa laskua 0,3 %.

Lisää tietoa tilastossa alla.

Vaalianalyysitilasto Uusimaa