Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Suomalaisia tutkijoita lähtee ulkomaille entistä enemmän ja yhä harvempi heistä palaa enää Suomeen takaisin. Meillä ei ole varaa tähän - Suomen on panostettava korkeaan osaamiseen, tutkimukseen ja tuotekehitykseen. Jos mielestäsi Suomella ei ole varaa aivovuotoon ja osaamistason laskuun, jaa viestiä eteenpäin!Sosialidemokraatit SDP

Joona Räsänenshared image on Instagram

Tänään tutustuttiin Areenan lähellä sijaitsevaan, hieman isomman mittakaavan, vastaanottoleiriin. Vanhan lentoaseman alue on muutettu pakolaisten vastaanottokäyttöön. Kuvassa näkyvä vanha baseball-stadion on myös saanut uuden tehtävän. Alueella majoittuu useampi tuhat ihmistä. Koulu- ja terveydenhuoltopalvelut on järjestetty kohtuullisen hyvin.joonarasanen

Rinne ja Löfven: Parempi yhteiskunta kaikille

Ruotsin pääministeri Stefan Löfven vieraili Suomessa 24.3. Löfven kampanjoi yhdessä SDP:n puheenjohtajan, valtiovarainministeri Antti Rinteen kanssa Porvoossa. Löfvenin ja Rinteen Ovelta ovelle -kampanjointi sai hyvän vastaanoton.

”Ihmisten kohtaaminen kasvokkain on tässä työssä paras asia. Jokaisella ihmisellä on oma tarinansa kerrottavana ja meidän tehtävämme on kuunnella. Vain sillä tavalla voimme rakentaa parempaa yhteiskuntaa kaikille”, Rinne sanoi.

Löfven oli tyytyväinen kampanjointiin ja kehui SDP:tä viestiä viennin merkityksestä pohjoismaiselle hyvinvointivaltiolle.

”Ruotsin ja Suomen sosialidemokraatit ovat lähellä toisiaan ja tekevät työtä saman tavoitteen, tasa-arvoisen yhteiskunnan puolesta. Maillamme on monia samoja haasteita. Se, kuinka luomme lisää työpaikkoja ja talouskasvua, on pääasia minulle ja suomalaisille sosialidemokraattisille ystävilleni”, Löfven sanoi.

Rinne iloitsi siitä, että Löfven vieraili Suomessa. Rinteen mukaan päivä onnistui erinomaisesti ja kiitti Löfveniä.

”Olemme Stefanin kanssa vanhoja ystäviä. Hänen kanssaan on aina mukavaa tehdä yhteistyötä.”

Rinne och Löfven: Bättre samhälle till alla

Sveriges statsminister Stefan Löfven besökte Finland den 24 mars. Löfven gjorde kampanjarbete tillsammans med SDP:s ordförande, finansminister Antti Rinne i Borgå. Löfvens och Rinnes dörrknackningsrunda fick ett bra mottagande.

”Att träffa människor är det bästa med det här jobbet. Alla människor har sin historia att berätta och vår uppgift är att lyssna. Bara på det sättet kan vi bygga ett bättre samhälle till alla”, sade Rinne.

Löfven var nöjd med kampanjarbetet och berömde SDP:s budskap om exportens betydelse för den nordiska välfärdsstaten.

”Socialdemokraterna i Sverige och Finland står varandra nära och sida vid sida kämpar vi för samma sak – ett jämlikt samhälle.  Våra länder står inför många gemensamma utmaningar. Hur vi skapar fler jobb och ökad tillväxt är en huvudfråga både för mig och mina finska socialdemokratiska vänner”, sade Löfven.

Rinne var glad över att Löfven besökte Finland. Enligt Rinne lyckades dagen utmärkt och han tackade Löfven.

”Vi är gamla vänner med Stefan. Det är alltid trevligt att göra samarbete med honom.”

Lisätietoja: Matti Niemi / Antti Rinteen erityisavustaja / 0456791717