Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Puoluekokousedustajista käydyn jäsenvaalin tulos

Uudenmaan alueen puoluekokousedustajat (62 henkilöä) puoluekokoukseen valittiin jäsenäänestyksessä.

Uusmaalaiset puolueosastot ja valitsijayhdistykset asettivat jäsenvaaliin tammikuun 2014 loppuun mennessä yhteensä 150 ehdokasta. Ehdokasmäärän perusteella jäsenvaali puoluekokousedustajista järjestettiin Uudenmaan kaikissa vaaliyhtymissä: Vantaa (valitaan 14), Espoo-Kauniainen (10), Keski-Uusimaa (17), Länsi-Uusimaa (13) ja Itä-Uusimaa (8).

Vaalissa äänioikeutettuja jäseniä oli 4748.  Äänioikeuttaan vaalissa käytti 2752 jäsentä. Vaaliyhtymien kokonaisäänestysprosentti  oli 57,96.

Vaaliyhtymien eniten ääniä keränneet Uudenmaan puoluekokousedustajat ovat Pirjo Ala-Kapee-Hakulinen Vantaalta, Johanna Värmälä Espoosta, Anne Karjalainen Keski-Uudeltamaalta, Joona Räsänen Länsi-Uudeltamaalta ja Risto Kuisma Itä-Uudeltamaalta.

Puoluekokousedustajiksi tuli valituksi:

Laine Markku

Runolinna Liljan-Kukka

Mäntyranta Satu

Koko vaalitulos vaaliyhtymittäin löytyy excel-tiedostona täältä: Tulos_2014_koko_Uusimaa.xls

SDP:n 44. puoluekokous pidetään Seinäjoella 8.–10.5.2014. Kokoukseen osallistuu 500 äänioikeutettua kokousedustajaa valitsemaan SDP:n puoluejohtoa ja käsittelemään 203 aloitetta, joista 23 uusmaalaisten tekemää.

Lisätietoja:

Jenny Suominen