SDPshared video on Instagram

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille! @joonarasanen @nakkalajarvi #taisteluopetuksesta #taisteluamisopetuksesta #amistenasialla #amikset #ammattilainen #koulutus #koulutusleikkaukset #tulevaisuus #osaaminen #suomisosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille!Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Energia-ja ilmastopolitiikassa pitäisi siirtää tavoite ja keskustelu kiertotalouteen jossa osana on puun sivuvirtojen ja kierrätyksen käyttö

- Vesien tilan paranemisella olisi suuri merkitys matkailun ja kalastuksen sekä muun virkistystoiminnan lisääntymiseksi. Nyt olisikin pohdittava, että käynnistäisimme 100-vuotiaan Suomen kunniaksi järvien puhdistustalkoot, ehdottaa SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero.Sosialidemokraatit SDP

Suomalaiset kahteen kastiin postin jakelussa? - Ei kiitos! Liikenne- ja viestintävaliokunnan SDP:n kansanedustajat Katja Taimela, Suna Kymäläinen ja Satu Taavitsainen esittävät hylättäväksi hallituksen ajamaa postilakia. Me emme hyväksy kansalaisten eriarvoista kohtelua. Hallituspuolueet jakavat kansan kahteen kastiin, toisille posti viitenä päivänä ja toisille kolmena päivänä viikossa.Sosialidemokraatit SDP

Eikö todella alkoholilaista saa kompromissia? Jättää valmistustaparajoitteen ja nostaa prosenttirajaa. Koko hanketta ei kannata haudata.

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Sivistysvaliokunta kuulee Japanin demokrafiahaasteesta. Hedelmällisyysluku vuonna 2005 1.26. Avioitumattomuus nousussa. Syynä pienet palkat.

Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Puoluekokousedustajaehdokkaiden asettaminen 30.9. mennessä

Ehdokkaita puoluekokousedustajaksi voi asettaa puolueosastot ja viiden uusmaalaisen SDP:n jäsenen valitsijayhdistykset (tällöin allekirjoittajien tulee siis olla uusmaalaisten puolueosastojen jäseniä).

Ehdokkaat ilmoitetaan piiriin piirihallituksen päättämällä lomakkeella. Lomake löytyy piirin sivuilta http://uusimaa.sdp.fi//osallistu/lomakkeet  Puolueosaston asettaessa ehdokkaan lomakkeen allekirjoittaa yhdistyksen valitut nimenkirjoittajat, valitsijayhdistyksen asettaessa 5 jäsentä. Allekirjoitettu lomake lähetetään osoitteeseen uusimaa@sdp.fi. Skannattu lomake siis riittää, allekirjoitukset pitää olla.

Mikäli ehdokkaita asetetaan enemmän kuin Uudenmaan Sosialidemokraatit saavat edustajia puoluekokoukseen (63), käydään vaaliyhtymittäin jäsenvaali.

Jäsenäänestyksessä on vaalikelpoinen ja äänioikeutettu jokainen puolueosaston jäsen, joka on maksanut hänelle kuuluvan jäsenmaksun liittymiskuukaudelta ja sitä seuranneilta äänestystä edeltäneiltä vähintään kolmelta kuukaudelta tai on vapautettu jäsenmaksusta taikka on vapaajäsen. Puolueosaston jäsen ei kuitenkaan ole vaalikelpoinen sinä aikana, jolloin häneen on kohdistettu näiden sääntöjen 6 §:n mukainen jäsenoikeuksien määräaikainen rajoittaminen. Jäsenmaksun tulee olla kunnossa 30.6.2016, jolloin äänioikeusrekisteri perustetaan. Tämän jälkeen äänioikeutta ei enää saa!

Puoluekokousedustajien asettamisen aikataulu on seuraava.

30.09.2016 puolueosastojen/valitsijayhdistysten aika asettaa ehdokkaita jäsenvaaliin päättyy

07.10.2016 nettiäänestys alkaa

16.10.2016 nettiäänestys päättyy

24.10.2016 postiäänestys alkaa

04.11.2016 postiäänestys päättyy

09.11.2016 vaalivaliokunta vahvistaa vaalin tuloksen

12.11.2016 piirikokous vahvistaa puoluekokousedustajat

Aloitteet tulee jättää 31.8. mennessä osoitteeseen aloite@sdp.fi.