Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Puoluekokousedustajaehdokkaiden asettaminen 30.9. mennessä

Ehdokkaita puoluekokousedustajaksi voi asettaa puolueosastot ja viiden uusmaalaisen SDP:n jäsenen valitsijayhdistykset (tällöin allekirjoittajien tulee siis olla uusmaalaisten puolueosastojen jäseniä).

Ehdokkaat ilmoitetaan piiriin piirihallituksen päättämällä lomakkeella. Lomake löytyy piirin sivuilta http://uusimaa.sdp.fi//osallistu/lomakkeet  Puolueosaston asettaessa ehdokkaan lomakkeen allekirjoittaa yhdistyksen valitut nimenkirjoittajat, valitsijayhdistyksen asettaessa 5 jäsentä. Allekirjoitettu lomake lähetetään osoitteeseen uusimaa@sdp.fi. Skannattu lomake siis riittää, allekirjoitukset pitää olla.

Mikäli ehdokkaita asetetaan enemmän kuin Uudenmaan Sosialidemokraatit saavat edustajia puoluekokoukseen (63), käydään vaaliyhtymittäin jäsenvaali.

Jäsenäänestyksessä on vaalikelpoinen ja äänioikeutettu jokainen puolueosaston jäsen, joka on maksanut hänelle kuuluvan jäsenmaksun liittymiskuukaudelta ja sitä seuranneilta äänestystä edeltäneiltä vähintään kolmelta kuukaudelta tai on vapautettu jäsenmaksusta taikka on vapaajäsen. Puolueosaston jäsen ei kuitenkaan ole vaalikelpoinen sinä aikana, jolloin häneen on kohdistettu näiden sääntöjen 6 §:n mukainen jäsenoikeuksien määräaikainen rajoittaminen. Jäsenmaksun tulee olla kunnossa 30.6.2016, jolloin äänioikeusrekisteri perustetaan. Tämän jälkeen äänioikeutta ei enää saa!

Puoluekokousedustajien asettamisen aikataulu on seuraava.

30.09.2016 puolueosastojen/valitsijayhdistysten aika asettaa ehdokkaita jäsenvaaliin päättyy

07.10.2016 nettiäänestys alkaa

16.10.2016 nettiäänestys päättyy

24.10.2016 postiäänestys alkaa

04.11.2016 postiäänestys päättyy

09.11.2016 vaalivaliokunta vahvistaa vaalin tuloksen

12.11.2016 piirikokous vahvistaa puoluekokousedustajat

Aloitteet tulee jättää 31.8. mennessä osoitteeseen aloite@sdp.fi.