Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Suomalaisia tutkijoita lähtee ulkomaille entistä enemmän ja yhä harvempi heistä palaa enää Suomeen takaisin. Meillä ei ole varaa tähän - Suomen on panostettava korkeaan osaamiseen, tutkimukseen ja tuotekehitykseen. Jos mielestäsi Suomella ei ole varaa aivovuotoon ja osaamistason laskuun, jaa viestiä eteenpäin!Sosialidemokraatit SDP

Joona Räsänenshared image on Instagram

Tänään tutustuttiin Areenan lähellä sijaitsevaan, hieman isomman mittakaavan, vastaanottoleiriin. Vanhan lentoaseman alue on muutettu pakolaisten vastaanottokäyttöön. Kuvassa näkyvä vanha baseball-stadion on myös saanut uuden tehtävän. Alueella majoittuu useampi tuhat ihmistä. Koulu- ja terveydenhuoltopalvelut on järjestetty kohtuullisen hyvin.joonarasanen

Puoluekokousedustajaehdokkaiden asettaminen 30.9. mennessä

Ehdokkaita puoluekokousedustajaksi voi asettaa puolueosastot ja viiden uusmaalaisen SDP:n jäsenen valitsijayhdistykset (tällöin allekirjoittajien tulee siis olla uusmaalaisten puolueosastojen jäseniä).

Ehdokkaat ilmoitetaan piiriin piirihallituksen päättämällä lomakkeella. Lomake löytyy piirin sivuilta http://uusimaa.sdp.fi//osallistu/lomakkeet  Puolueosaston asettaessa ehdokkaan lomakkeen allekirjoittaa yhdistyksen valitut nimenkirjoittajat, valitsijayhdistyksen asettaessa 5 jäsentä. Allekirjoitettu lomake lähetetään osoitteeseen uusimaa@sdp.fi. Skannattu lomake siis riittää, allekirjoitukset pitää olla.

Mikäli ehdokkaita asetetaan enemmän kuin Uudenmaan Sosialidemokraatit saavat edustajia puoluekokoukseen (63), käydään vaaliyhtymittäin jäsenvaali.

Jäsenäänestyksessä on vaalikelpoinen ja äänioikeutettu jokainen puolueosaston jäsen, joka on maksanut hänelle kuuluvan jäsenmaksun liittymiskuukaudelta ja sitä seuranneilta äänestystä edeltäneiltä vähintään kolmelta kuukaudelta tai on vapautettu jäsenmaksusta taikka on vapaajäsen. Puolueosaston jäsen ei kuitenkaan ole vaalikelpoinen sinä aikana, jolloin häneen on kohdistettu näiden sääntöjen 6 §:n mukainen jäsenoikeuksien määräaikainen rajoittaminen. Jäsenmaksun tulee olla kunnossa 30.6.2016, jolloin äänioikeusrekisteri perustetaan. Tämän jälkeen äänioikeutta ei enää saa!

Puoluekokousedustajien asettamisen aikataulu on seuraava.

30.09.2016 puolueosastojen/valitsijayhdistysten aika asettaa ehdokkaita jäsenvaaliin päättyy

07.10.2016 nettiäänestys alkaa

16.10.2016 nettiäänestys päättyy

24.10.2016 postiäänestys alkaa

04.11.2016 postiäänestys päättyy

09.11.2016 vaalivaliokunta vahvistaa vaalin tuloksen

12.11.2016 piirikokous vahvistaa puoluekokousedustajat

Aloitteet tulee jättää 31.8. mennessä osoitteeseen aloite@sdp.fi.