Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Suomalaisia tutkijoita lähtee ulkomaille entistä enemmän ja yhä harvempi heistä palaa enää Suomeen takaisin. Meillä ei ole varaa tähän - Suomen on panostettava korkeaan osaamiseen, tutkimukseen ja tuotekehitykseen. Jos mielestäsi Suomella ei ole varaa aivovuotoon ja osaamistason laskuun, jaa viestiä eteenpäin!Sosialidemokraatit SDP

Joona Räsänenshared image on Instagram

Tänään tutustuttiin Areenan lähellä sijaitsevaan, hieman isomman mittakaavan, vastaanottoleiriin. Vanhan lentoaseman alue on muutettu pakolaisten vastaanottokäyttöön. Kuvassa näkyvä vanha baseball-stadion on myös saanut uuden tehtävän. Alueella majoittuu useampi tuhat ihmistä. Koulu- ja terveydenhuoltopalvelut on järjestetty kohtuullisen hyvin.joonarasanen

Politiikan viikon Koivukylässä 9-14.9.2013

Koivutorilla puhutaan – viikko täynnä tasokkaita keskusteluja

Koivukylän Sosialidemokraatit järjestävät syyskuussa 9-14.9. politiikan viikon Koivukylässä. Jokaisena arkipäivänä sekä lauantaina pidetään keskustelutilaisuuksia, joissa koivukyläläiset/vantaalaiset voivat esittää suoria kysymyksiä päättäjille. Keskustelijat ovat EU tai valtakunnan poliitikkoja ja vantaalaisia kuntapäättäjiä. Viikon tavoitteena on saada ihmiset keskustelemaan yhteisistä asioista ja huomaamaan miten Euroopan, valtakunnan ja valtuuston päätökset vaikuttavat elämäämme. Koivukylään tulee viikon aikana sosialidemokraattisia päättäjiä Euroopan ja valtakunnan tasolta, kuntapäättäjiä, ay-johtajia ja alueen toimijoita.

Arkipäivänä 9-13.9. tilaisuudet järjestetään klo 15-18.00 välisenä aikana ja lauantaina 14.9. klo 10-14.00.

Mukana keskusteluissa ovat Eduskunnan puhemies Eero Heinäluoma, Asuntoministeri Pia Viitanen, Kansanedustaja ex ministeri Maria Guzenina-Richardson, SDP:n eduskuntaryhmän vpj – TUL:n puheenjohtaja Sirpa Paatero, EU-parlamentaarikko Liisa Jaakonsaari Pron Puheenjohtaja Antti Rinne. Mukana ovat myös Antti Lindtman, Sirkka-Liisa Kähärä, Mari Niemi-Saari, Jukka Halonen, Joona Räsänen, Faysal Abdi, Ann Selin ja Päivi Niemi-Laine

Tilaisuudet pidetään Koivukylän vanhan ostarin sisäpihalla Koivutorilla osoitteessa Hakopolku 2.
Ohessa viikon alustava ohjelma: kellonaika perässä kertoo vieraan saapumisajan.

Maanantai 9.9.2013:
Suomen ja Vantaan tulevaisuus
keskustelijoina
– Eduskunnan puhemies Eero Heinäluoma klo 16.00
Vantaan valtuuston puheenjohtaja Antti Lindtman klo 15.00

Tiistai 10.9.2013:
Kaupunkisuunnittelu ja asuminen
– Asuntoministeri Pia Viitanen klo 16.30
– Vantaan kaupunkisuunnittelulautakunnan pj., Vuokralaiset ry:n pj Sirkka-Liisa Kähärä klo 15.00

Keskiviikko 11.9.2013:
Vanhuspalveluiden uudistukset ja vaikutukset Vantaalle.
keskustelijoina:
– Vanhusten palvelulakia ohjannut ex-ministeri kansanedustaja Maria Guzenina-Richardson klo 15.00
– Vantaan Sosiaali- ja terveyslautakunnan puheenjohtaja Mari Niemi-Saari klo 15.00
– EKL:n puheenjohtaja Matti Hellsten klo 15.00

Torstai 12.9.2013:
Ympäristömme
Keskustelemassa:
Ympäristölautakunnan jäsen Jukka Halonen

Perjantai 13.9.2013:
Vapaa aika: Nuoret ja liikunta
Keskustelijoina:
– TUL:n puheenjohtaja, SDP:n eduskuntaryhmän vpj, kansanedustaja Sirpa Paatero 15.00
– Demarinuorten puheenjohtaja Joona Räsänen 15.00
Vapaa-ajanlautakunnan jäsen Faysal Abdi

Lauantai 14.9.2013 Klo 10–14:
Eurooppa, työmarkkinat
– Euroopan parlamentin jäsen Liisa Jaakonsaari klo10.00
– Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Antti Rinne klo 10.00
Ammattiliitto PAM:n puheenjohtaja Ann Selin klo 10.00
Julkisten ja hyvinvointialojen liiton JHL:n toimialajohtaja Päivi Niemi-Laine klo 11.00

Toivotamme median edustajat lämpimästi tervetulleeksi paikanpäälle.

*****************************************

Juha Kähärä