SDPshared video on Instagram

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille! @joonarasanen @nakkalajarvi #taisteluopetuksesta #taisteluamisopetuksesta #amistenasialla #amikset #ammattilainen #koulutus #koulutusleikkaukset #tulevaisuus #osaaminen #suomisosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille!Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Energia-ja ilmastopolitiikassa pitäisi siirtää tavoite ja keskustelu kiertotalouteen jossa osana on puun sivuvirtojen ja kierrätyksen käyttö

- Vesien tilan paranemisella olisi suuri merkitys matkailun ja kalastuksen sekä muun virkistystoiminnan lisääntymiseksi. Nyt olisikin pohdittava, että käynnistäisimme 100-vuotiaan Suomen kunniaksi järvien puhdistustalkoot, ehdottaa SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero.Sosialidemokraatit SDP

Suomalaiset kahteen kastiin postin jakelussa? - Ei kiitos! Liikenne- ja viestintävaliokunnan SDP:n kansanedustajat Katja Taimela, Suna Kymäläinen ja Satu Taavitsainen esittävät hylättäväksi hallituksen ajamaa postilakia. Me emme hyväksy kansalaisten eriarvoista kohtelua. Hallituspuolueet jakavat kansan kahteen kastiin, toisille posti viitenä päivänä ja toisille kolmena päivänä viikossa.Sosialidemokraatit SDP

Eikö todella alkoholilaista saa kompromissia? Jättää valmistustaparajoitteen ja nostaa prosenttirajaa. Koko hanketta ei kannata haudata.

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Sivistysvaliokunta kuulee Japanin demokrafiahaasteesta. Hedelmällisyysluku vuonna 2005 1.26. Avioitumattomuus nousussa. Syynä pienet palkat.

Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Politiikan viikon Koivukylässä 9-14.9.2013

Koivutorilla puhutaan – viikko täynnä tasokkaita keskusteluja

Koivukylän Sosialidemokraatit järjestävät syyskuussa 9-14.9. politiikan viikon Koivukylässä. Jokaisena arkipäivänä sekä lauantaina pidetään keskustelutilaisuuksia, joissa koivukyläläiset/vantaalaiset voivat esittää suoria kysymyksiä päättäjille. Keskustelijat ovat EU tai valtakunnan poliitikkoja ja vantaalaisia kuntapäättäjiä. Viikon tavoitteena on saada ihmiset keskustelemaan yhteisistä asioista ja huomaamaan miten Euroopan, valtakunnan ja valtuuston päätökset vaikuttavat elämäämme. Koivukylään tulee viikon aikana sosialidemokraattisia päättäjiä Euroopan ja valtakunnan tasolta, kuntapäättäjiä, ay-johtajia ja alueen toimijoita.

Arkipäivänä 9-13.9. tilaisuudet järjestetään klo 15-18.00 välisenä aikana ja lauantaina 14.9. klo 10-14.00.

Mukana keskusteluissa ovat Eduskunnan puhemies Eero Heinäluoma, Asuntoministeri Pia Viitanen, Kansanedustaja ex ministeri Maria Guzenina-Richardson, SDP:n eduskuntaryhmän vpj – TUL:n puheenjohtaja Sirpa Paatero, EU-parlamentaarikko Liisa Jaakonsaari Pron Puheenjohtaja Antti Rinne. Mukana ovat myös Antti Lindtman, Sirkka-Liisa Kähärä, Mari Niemi-Saari, Jukka Halonen, Joona Räsänen, Faysal Abdi, Ann Selin ja Päivi Niemi-Laine

Tilaisuudet pidetään Koivukylän vanhan ostarin sisäpihalla Koivutorilla osoitteessa Hakopolku 2.
Ohessa viikon alustava ohjelma: kellonaika perässä kertoo vieraan saapumisajan.

Maanantai 9.9.2013:
Suomen ja Vantaan tulevaisuus
keskustelijoina
– Eduskunnan puhemies Eero Heinäluoma klo 16.00
Vantaan valtuuston puheenjohtaja Antti Lindtman klo 15.00

Tiistai 10.9.2013:
Kaupunkisuunnittelu ja asuminen
– Asuntoministeri Pia Viitanen klo 16.30
– Vantaan kaupunkisuunnittelulautakunnan pj., Vuokralaiset ry:n pj Sirkka-Liisa Kähärä klo 15.00

Keskiviikko 11.9.2013:
Vanhuspalveluiden uudistukset ja vaikutukset Vantaalle.
keskustelijoina:
– Vanhusten palvelulakia ohjannut ex-ministeri kansanedustaja Maria Guzenina-Richardson klo 15.00
– Vantaan Sosiaali- ja terveyslautakunnan puheenjohtaja Mari Niemi-Saari klo 15.00
– EKL:n puheenjohtaja Matti Hellsten klo 15.00

Torstai 12.9.2013:
Ympäristömme
Keskustelemassa:
Ympäristölautakunnan jäsen Jukka Halonen

Perjantai 13.9.2013:
Vapaa aika: Nuoret ja liikunta
Keskustelijoina:
– TUL:n puheenjohtaja, SDP:n eduskuntaryhmän vpj, kansanedustaja Sirpa Paatero 15.00
– Demarinuorten puheenjohtaja Joona Räsänen 15.00
Vapaa-ajanlautakunnan jäsen Faysal Abdi

Lauantai 14.9.2013 Klo 10–14:
Eurooppa, työmarkkinat
– Euroopan parlamentin jäsen Liisa Jaakonsaari klo10.00
– Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Antti Rinne klo 10.00
Ammattiliitto PAM:n puheenjohtaja Ann Selin klo 10.00
Julkisten ja hyvinvointialojen liiton JHL:n toimialajohtaja Päivi Niemi-Laine klo 11.00

Toivotamme median edustajat lämpimästi tervetulleeksi paikanpäälle.

*****************************************

Juha Kähärä