SDPshared video on Instagram

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille! @joonarasanen @nakkalajarvi #taisteluopetuksesta #taisteluamisopetuksesta #amistenasialla #amikset #ammattilainen #koulutus #koulutusleikkaukset #tulevaisuus #osaaminen #suomisosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille!Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Energia-ja ilmastopolitiikassa pitäisi siirtää tavoite ja keskustelu kiertotalouteen jossa osana on puun sivuvirtojen ja kierrätyksen käyttö

- Vesien tilan paranemisella olisi suuri merkitys matkailun ja kalastuksen sekä muun virkistystoiminnan lisääntymiseksi. Nyt olisikin pohdittava, että käynnistäisimme 100-vuotiaan Suomen kunniaksi järvien puhdistustalkoot, ehdottaa SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero.Sosialidemokraatit SDP

Suomalaiset kahteen kastiin postin jakelussa? - Ei kiitos! Liikenne- ja viestintävaliokunnan SDP:n kansanedustajat Katja Taimela, Suna Kymäläinen ja Satu Taavitsainen esittävät hylättäväksi hallituksen ajamaa postilakia. Me emme hyväksy kansalaisten eriarvoista kohtelua. Hallituspuolueet jakavat kansan kahteen kastiin, toisille posti viitenä päivänä ja toisille kolmena päivänä viikossa.Sosialidemokraatit SDP

Eikö todella alkoholilaista saa kompromissia? Jättää valmistustaparajoitteen ja nostaa prosenttirajaa. Koko hanketta ei kannata haudata.

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Sivistysvaliokunta kuulee Japanin demokrafiahaasteesta. Hedelmällisyysluku vuonna 2005 1.26. Avioitumattomuus nousussa. Syynä pienet palkat.

Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Piirikokouksen julkilausuma: Palkansaajan ääni kuuluviin Euroopan unionissa

Eurovaaleissa äänestäminen on tärkeää, koska suomalaisen työelämän oikeudenmukaisuus ratkaistaan Euroopan unionissa. Piirikokouksessa puhunut SDP:n puheenjohtaja Jutta Urpilainen toivoo toukokuun eurovaalien äänestysprosentin nousevan.

EU:n yhtenä tärkeänä tehtävänä on edistää työllisyyttä, työntekijöiden oikeuksia ja työsuojelua. EU:ssa on aiemmin tehty edistyksellistä lainsäädäntöä työsuojelun alalla. Uudenmaan Sosialidemokraattien piirikokous kuitenkin muistutti, että työelämää koskeva lainsäädäntö on ollut kuluvalla parlamenttikaudella täydellisessä pysähdystilassa, kun oikeistoenemmistöinen komissio ei ole halunnut tehdä palkansaajien asemaa koskevia esityksiä. Lainkiertäjien takia tarvitaan tehokkaampaa sääntelyä.
Komissio ei esimerkiksi ole uusinut työsuojelustrategiaa eurooppalaisten työntekijä- ja työantajajärjestöjen vaatimuksista huolimatta. Uudenmaan Sosialidemokraattien piirikokous toivoo, että toukokuun europarlamenttivaalien jälkeen työaikadirektiivin uusimisesta tulee seuraavan parlamenttikauden tärkeimpiä työelämän hankkeita.

Sosialidemokraatit ympäri Eurooppaa kampanjoivat tulevissa eurovaaleissa uusien työpaikkojen ja paremman työelämän puolesta. Uudenmaan Sosialidemokraattien piirikokous on tyytyväinen siitä, että kuluneella viikolla Sosialidemokraatit saivat jo kolmannen kerran perättäin gallup-voiton Euroopan konservatiiveista eli EPP:stä koko Euroopan laajuisessa mielipidemittauksessa.

Uudenmaan Sosialidemokraattien piirikokous pidettiin Keravalla lauantaina 22.3.2014.

Lisätietoja:

Jenny Suominen