Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Suomalaisia tutkijoita lähtee ulkomaille entistä enemmän ja yhä harvempi heistä palaa enää Suomeen takaisin. Meillä ei ole varaa tähän - Suomen on panostettava korkeaan osaamiseen, tutkimukseen ja tuotekehitykseen. Jos mielestäsi Suomella ei ole varaa aivovuotoon ja osaamistason laskuun, jaa viestiä eteenpäin!Sosialidemokraatit SDP

Joona Räsänenshared image on Instagram

Tänään tutustuttiin Areenan lähellä sijaitsevaan, hieman isomman mittakaavan, vastaanottoleiriin. Vanhan lentoaseman alue on muutettu pakolaisten vastaanottokäyttöön. Kuvassa näkyvä vanha baseball-stadion on myös saanut uuden tehtävän. Alueella majoittuu useampi tuhat ihmistä. Koulu- ja terveydenhuoltopalvelut on järjestetty kohtuullisen hyvin.joonarasanen

Piirikokouksen julkilausuma: Palkansaajan ääni kuuluviin Euroopan unionissa

Eurovaaleissa äänestäminen on tärkeää, koska suomalaisen työelämän oikeudenmukaisuus ratkaistaan Euroopan unionissa. Piirikokouksessa puhunut SDP:n puheenjohtaja Jutta Urpilainen toivoo toukokuun eurovaalien äänestysprosentin nousevan.

EU:n yhtenä tärkeänä tehtävänä on edistää työllisyyttä, työntekijöiden oikeuksia ja työsuojelua. EU:ssa on aiemmin tehty edistyksellistä lainsäädäntöä työsuojelun alalla. Uudenmaan Sosialidemokraattien piirikokous kuitenkin muistutti, että työelämää koskeva lainsäädäntö on ollut kuluvalla parlamenttikaudella täydellisessä pysähdystilassa, kun oikeistoenemmistöinen komissio ei ole halunnut tehdä palkansaajien asemaa koskevia esityksiä. Lainkiertäjien takia tarvitaan tehokkaampaa sääntelyä.
Komissio ei esimerkiksi ole uusinut työsuojelustrategiaa eurooppalaisten työntekijä- ja työantajajärjestöjen vaatimuksista huolimatta. Uudenmaan Sosialidemokraattien piirikokous toivoo, että toukokuun europarlamenttivaalien jälkeen työaikadirektiivin uusimisesta tulee seuraavan parlamenttikauden tärkeimpiä työelämän hankkeita.

Sosialidemokraatit ympäri Eurooppaa kampanjoivat tulevissa eurovaaleissa uusien työpaikkojen ja paremman työelämän puolesta. Uudenmaan Sosialidemokraattien piirikokous on tyytyväinen siitä, että kuluneella viikolla Sosialidemokraatit saivat jo kolmannen kerran perättäin gallup-voiton Euroopan konservatiiveista eli EPP:stä koko Euroopan laajuisessa mielipidemittauksessa.

Uudenmaan Sosialidemokraattien piirikokous pidettiin Keravalla lauantaina 22.3.2014.

Lisätietoja:

Jenny Suominen