Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Suomalaisia tutkijoita lähtee ulkomaille entistä enemmän ja yhä harvempi heistä palaa enää Suomeen takaisin. Meillä ei ole varaa tähän - Suomen on panostettava korkeaan osaamiseen, tutkimukseen ja tuotekehitykseen. Jos mielestäsi Suomella ei ole varaa aivovuotoon ja osaamistason laskuun, jaa viestiä eteenpäin!Sosialidemokraatit SDP

Joona Räsänenshared image on Instagram

Tänään tutustuttiin Areenan lähellä sijaitsevaan, hieman isomman mittakaavan, vastaanottoleiriin. Vanhan lentoaseman alue on muutettu pakolaisten vastaanottokäyttöön. Kuvassa näkyvä vanha baseball-stadion on myös saanut uuden tehtävän. Alueella majoittuu useampi tuhat ihmistä. Koulu- ja terveydenhuoltopalvelut on järjestetty kohtuullisen hyvin.joonarasanen

Piirihallitus nimesi ehdokkaaksi Baltzarin ja Lepolahden

Uudenmaan sosialidemokraattien piirihallitus nimesi 13.11.2014 pidetyssä kokouksessa kaksi ehdokasta vuoden 2015 eduskuntavaaleihin. SDP:llä on Uudellamaalla nyt 32 kansanedustajaehdokasta. Piirihallitus täydentää ehdokaslistaa kolmen avoinna olevan ehdokaspaikan osalta myöhemmin.

Ehdokkaiksi nimettiin Veijo Baltzar ja Harri Lepolahti

Veijo Baltzar on 72-vuotias espoolainen kulttuurineuvos, kirjailija, näytelmäkirjailija, runoilija, teatteriohjaaja, kuvataiteilija, yhteiskunnallinen vaikuttaja ja yrittäjä. Hän näkee, että tunneäly ja luovuus ovat kuihtuvia luonnonvaroja – valtioiden ja yhteiskuntien keskiöstä ne ovat kadonneet kokonaan. ”Se on merkinnyt ryppyotsaisuutta, kireyttä, ja on johtanut eriarvoistumiseen.”

Baltzarin pääteemoina ovat yhdenvertaisuus, kulttuuri ja monikulttuurisuus, koulutuspolitiikan uudistaminen, pien- ja keskisuurten yrittäjien asema sekä nuorten tulevaisuus. Baltzar haluaa tuoda päätöksentekoon ryppyotsaisuuden sijaan elämänvirtaa ja nuoruutta

Harri Lepolahti on 50-vuotias nurmijärveläinen kihlakunnanulosottomies ja varanotaari. Hän toimii kunnanvaltuutettuna ja on valtuustoryhmän puheenjohtaja. Lisäksi hän on ammattiliitto JHL:n hallituksen jäsen, Suomen kihlakunnanulosottomiesten Yhdistyksen pj, Nurmijärven Jalkapalloseuran ja Kurra Hockey ry:n hallituksen jäsen.

Lepolahden tavoitteina ovat Suomen talouden saattaminen uuteen nousuun ja työllisyyden parantaminen sekä palvelujen kehittäminen turvaamaan ihmisten arjen sujumista.

LISÄTIETOJA:

Anne Karjalainen