SDPshared video on Instagram

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille! @joonarasanen @nakkalajarvi #taisteluopetuksesta #taisteluamisopetuksesta #amistenasialla #amikset #ammattilainen #koulutus #koulutusleikkaukset #tulevaisuus #osaaminen #suomisosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille!Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Energia-ja ilmastopolitiikassa pitäisi siirtää tavoite ja keskustelu kiertotalouteen jossa osana on puun sivuvirtojen ja kierrätyksen käyttö

- Vesien tilan paranemisella olisi suuri merkitys matkailun ja kalastuksen sekä muun virkistystoiminnan lisääntymiseksi. Nyt olisikin pohdittava, että käynnistäisimme 100-vuotiaan Suomen kunniaksi järvien puhdistustalkoot, ehdottaa SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero.Sosialidemokraatit SDP

Suomalaiset kahteen kastiin postin jakelussa? - Ei kiitos! Liikenne- ja viestintävaliokunnan SDP:n kansanedustajat Katja Taimela, Suna Kymäläinen ja Satu Taavitsainen esittävät hylättäväksi hallituksen ajamaa postilakia. Me emme hyväksy kansalaisten eriarvoista kohtelua. Hallituspuolueet jakavat kansan kahteen kastiin, toisille posti viitenä päivänä ja toisille kolmena päivänä viikossa.Sosialidemokraatit SDP

Eikö todella alkoholilaista saa kompromissia? Jättää valmistustaparajoitteen ja nostaa prosenttirajaa. Koko hanketta ei kannata haudata.

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Sivistysvaliokunta kuulee Japanin demokrafiahaasteesta. Hedelmällisyysluku vuonna 2005 1.26. Avioitumattomuus nousussa. Syynä pienet palkat.

Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Piirihallitus nimesi ehdokkaaksi Baltzarin ja Lepolahden

Uudenmaan sosialidemokraattien piirihallitus nimesi 13.11.2014 pidetyssä kokouksessa kaksi ehdokasta vuoden 2015 eduskuntavaaleihin. SDP:llä on Uudellamaalla nyt 32 kansanedustajaehdokasta. Piirihallitus täydentää ehdokaslistaa kolmen avoinna olevan ehdokaspaikan osalta myöhemmin.

Ehdokkaiksi nimettiin Veijo Baltzar ja Harri Lepolahti

Veijo Baltzar on 72-vuotias espoolainen kulttuurineuvos, kirjailija, näytelmäkirjailija, runoilija, teatteriohjaaja, kuvataiteilija, yhteiskunnallinen vaikuttaja ja yrittäjä. Hän näkee, että tunneäly ja luovuus ovat kuihtuvia luonnonvaroja – valtioiden ja yhteiskuntien keskiöstä ne ovat kadonneet kokonaan. ”Se on merkinnyt ryppyotsaisuutta, kireyttä, ja on johtanut eriarvoistumiseen.”

Baltzarin pääteemoina ovat yhdenvertaisuus, kulttuuri ja monikulttuurisuus, koulutuspolitiikan uudistaminen, pien- ja keskisuurten yrittäjien asema sekä nuorten tulevaisuus. Baltzar haluaa tuoda päätöksentekoon ryppyotsaisuuden sijaan elämänvirtaa ja nuoruutta

Harri Lepolahti on 50-vuotias nurmijärveläinen kihlakunnanulosottomies ja varanotaari. Hän toimii kunnanvaltuutettuna ja on valtuustoryhmän puheenjohtaja. Lisäksi hän on ammattiliitto JHL:n hallituksen jäsen, Suomen kihlakunnanulosottomiesten Yhdistyksen pj, Nurmijärven Jalkapalloseuran ja Kurra Hockey ry:n hallituksen jäsen.

Lepolahden tavoitteina ovat Suomen talouden saattaminen uuteen nousuun ja työllisyyden parantaminen sekä palvelujen kehittäminen turvaamaan ihmisten arjen sujumista.

LISÄTIETOJA:

Anne Karjalainen