Piirihallitus nimesi ehdokkaaksi Baltzarin ja Lepolahden

Uudenmaan sosialidemokraattien piirihallitus nimesi 13.11.2014 pidetyssä kokouksessa kaksi ehdokasta vuoden 2015 eduskuntavaaleihin. SDP:llä on Uudellamaalla nyt 32 kansanedustajaehdokasta. Piirihallitus täydentää ehdokaslistaa kolmen avoinna olevan ehdokaspaikan osalta myöhemmin.

Ehdokkaiksi nimettiin Veijo Baltzar ja Harri Lepolahti

Veijo Baltzar on 72-vuotias espoolainen kulttuurineuvos, kirjailija, näytelmäkirjailija, runoilija, teatteriohjaaja, kuvataiteilija, yhteiskunnallinen vaikuttaja ja yrittäjä. Hän näkee, että tunneäly ja luovuus ovat kuihtuvia luonnonvaroja – valtioiden ja yhteiskuntien keskiöstä ne ovat kadonneet kokonaan. ”Se on merkinnyt ryppyotsaisuutta, kireyttä, ja on johtanut eriarvoistumiseen.”

Baltzarin pääteemoina ovat yhdenvertaisuus, kulttuuri ja monikulttuurisuus, koulutuspolitiikan uudistaminen, pien- ja keskisuurten yrittäjien asema sekä nuorten tulevaisuus. Baltzar haluaa tuoda päätöksentekoon ryppyotsaisuuden sijaan elämänvirtaa ja nuoruutta

Harri Lepolahti on 50-vuotias nurmijärveläinen kihlakunnanulosottomies ja varanotaari. Hän toimii kunnanvaltuutettuna ja on valtuustoryhmän puheenjohtaja. Lisäksi hän on ammattiliitto JHL:n hallituksen jäsen, Suomen kihlakunnanulosottomiesten Yhdistyksen pj, Nurmijärven Jalkapalloseuran ja Kurra Hockey ry:n hallituksen jäsen.

Lepolahden tavoitteina ovat Suomen talouden saattaminen uuteen nousuun ja työllisyyden parantaminen sekä palvelujen kehittäminen turvaamaan ihmisten arjen sujumista.

LISÄTIETOJA:

Anne Karjalainen