The Social Democratic Party of Finland strongly condemns the violence that erupted in the Parliament in Skopje. What took place, did not follow the basic principles of parliamentary democracy and is not an acceptable way to influence democratic processes.Sosialidemokraatit SDP

Hallintarekisteri on kuin koulutusleikkaukset. Kukaan ei kuulemma niitä halua, mutta vastakkaisista lupauksista huolimatta ne silti etenee.

Hallituksen esitys uudeksi arvopaperilaiksi sisältää jälleen kerran moneen kertaan kuopatun hallintarekisterin samoine ongelmineen kuin aiempina kertoina. Sitä ei pidä hyväksyä. "Vaadimme, että lakiesitys palautetaan kiireelliseen lisävalmisteluun ja siihen lisätään selkeä sijoittajiin kohdistuvat hallintarekisteröinnin kielto myös sijoitettaessa ulkomailla liikkeeseen laskettuihin suomalaisyhtiöiden arvopapereihin. On myös varmistettava, että tiedot omistajista ja sijoituksista todella saadaan ulkomaisista arvopaperikeskuksista", kertoo Lauri Ihalainen. Klikkaa peukkua ja jaa eteenpäin, jos olet Laurin kanssa samaa mieltä!Sosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

WoW!! Vappu lähestyy lähestymistään! 🎉🎈 Tepon, nakkimakkaran ja ilmapallon hybridi leijailee jo nettitoimituksen ilmatilassa! 😃🎈🎉demokraatti

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Hallintarekisterin piti olla jo kuollut ja kuopattu, mutta se on nostettu jälleen keskusteluun. Miksi hallitus haluaa edistää asiaa, joka mahdollistaa omistusten piilottamisen? Suomen tulisi aktiivisesti edistää avoimuutta ja läpinäkyvyyttä - ei mahdollistaa veronkiertoa ja harmaata taloutta.Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Paljon puhutaan Trumpista ja syystä, mutta mitä Yhdysvaltain Demokraateille kuuluu vaalitappion jälkeen? Demokraattien kongressiedustaja ja Kongressin Suomi - ryhmän jäsen Henry Johnson (Georgia) haluaa rakentaa Demokraattien tulevaisuutta ja maidemme yhteistyötä aivan oikein yhteisten arvojen pohjalta. Heikompia pitää puolustaa - oikeiston johtama Yhdysvallat ja Suomi kulkevat nyt toiseen ja entistä eriarvoistamampaan suuntaan.villeskinnari

Pia Viitanen: Viitasen lähiöviitosia ei tarvittaisi, jos kaikkialla olisi tehty kuin Jampassa

Asunto- ja viestintäministeri Pia Viitanen vieraili Järvenpään Jampankiven vanhustenpalveluyksikön kerhotilassa maanantaina 9.9.2013.

Ministeri esitteli 27. kesäkuuta ”Viitasen lähiöviitoset” eli viisi näkökulmaa lähiöiden kehittämiseen. Lähiöitä tarkastellaan korjaamisen ja rakentamisen, palveluiden, eriytymisen estämisen, turvallisuuden ja tulevaisuudenvisioiden näkökulmasta. Painopisteenä ovat lähiöiden korjaus- ja täydennysrakentamiseen panostaminen, yhteistyön kehittäminen niin ministeriö- kuin kuntatasolla sekä uusien toimintatapojen edistäminen lähiöiden kehittämiseksi ja asukkaiden oman aktiivisen toiminnan helpottamiseksi. Lähiöviitosten esittelyn jälkeen ministeri on aloittanut lähiökiertueen, jonka aikana hän vierailee Kotkan Karhuvuoressa, Lahden Liipolassa, Turun Varissuolla, Vantaan Martinlaaksossa ja Myyrmäessä sekä Tampereen Tesomassa. Jampan vierailu ei ollut osa virallista kiertuetta, vaan se toteutui Järvenpään Sosialidemokraattien aloitteesta.

– Kutsuimme ministeri Viitasen tutustumaan Jampassa tehtyyn lähiötyöhön, koska täällä on viety teknistä ja sosiaalista kehittämistä onnistuneesti eteenpäin yhtäaikaisesti, kertoo 90-luvun alusta alkaen Jampassa erilaisissa hankkeissa mukana ollut Kaija Tuuri. Sosiaalisten projektien ohella on toteutettu peruskorjauksia, koirapuistoja ja leikkipuistoja.

– Yksinäisyys on mittava ongelma erityisesti vanhusten parissa. Yksi Jampan lähiötyössä onnistumisen esimerkki on se, että vuodepäivät Kellokosken sairaalassa ovat vähentyneet, kun olohuonetoiminta Jampassa on käynnistynyt. Yhteisöllisyys pitää terveenä, toteaa Setlementti Louhelan toiminnanjohtaja Synnöve Sternberg. Louhelan setlementin olohuonetoiminta tarjoaa mahdollisuuksia monipuoliseen toimintaan ja yhdessäoloon.

– Lähiöiden kehittämisessä on saatava uusi vaihde päälle. Haluan tavata mahdollisimman paljon lähiöiden asukkaita, aktiivisia toimijoita ja asiantuntijoita kuullakseni ideoita ja hyviä käytännön esimerkkejä. Paikalliset asukkaat ovat avainasemassa oman elinympäristönsä kehittämisessä, ministeri Viitanen sanoo. Kerään lähiöiden asukkailta sekä asiantuntijoilta konkreettisia ehdotuksia päätöksenteon tueksi siitä, miten lähiöitä voitaisiin kehittää ja miten voin ministerinä toimia lähiöiden ja niiden asukkaiden hyväksi

Ministeri Viitanen oli vaikuttunut Jampassa tehdystä monipuolisesta yhteistyöstä lähiön viihtyisyyden ja yhteisöllisyyden lisäämiseksi. Ministeri totesikin, että Viitasen lähiöviitosia ei tarvittaisi, jos kaikkialla olisi tehty kuin Jampassa.

Jampan lähiöparannuksen kokemuksista oli ministeri Viitasen kanssa keskustelemassa Järvenpään sosialidemokraattisia päättäjiä, Jampan asukasaktiiveja, Mestariasuntojen toimitusjohtaja Veikko Simunaniemi,  Saunakallion koulun rehtori Pekka Tukanen, Järvenpään maahanmuuttotyön koordinaattori Arja Loima, Setlementti Louhelan toiminnanjohtaja Synnöve Sternberg sekä Järvenpään seurakunnan vastaava diakoni Marja Kosonen.

JAMPPA

• Jampan lähiössä asuu 3800 asukasta
  • Jampan lähiöprojektit käynnistyivät jo vuonna 1992
  • Jampan lähiöprojektit saivat EU-tukea jo Suomen ensimmäisenä jäsenvuotena 1994