SDPshared video on Instagram

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille! @joonarasanen @nakkalajarvi #taisteluopetuksesta #taisteluamisopetuksesta #amistenasialla #amikset #ammattilainen #koulutus #koulutusleikkaukset #tulevaisuus #osaaminen #suomisosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille!Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Energia-ja ilmastopolitiikassa pitäisi siirtää tavoite ja keskustelu kiertotalouteen jossa osana on puun sivuvirtojen ja kierrätyksen käyttö

- Vesien tilan paranemisella olisi suuri merkitys matkailun ja kalastuksen sekä muun virkistystoiminnan lisääntymiseksi. Nyt olisikin pohdittava, että käynnistäisimme 100-vuotiaan Suomen kunniaksi järvien puhdistustalkoot, ehdottaa SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero.Sosialidemokraatit SDP

Suomalaiset kahteen kastiin postin jakelussa? - Ei kiitos! Liikenne- ja viestintävaliokunnan SDP:n kansanedustajat Katja Taimela, Suna Kymäläinen ja Satu Taavitsainen esittävät hylättäväksi hallituksen ajamaa postilakia. Me emme hyväksy kansalaisten eriarvoista kohtelua. Hallituspuolueet jakavat kansan kahteen kastiin, toisille posti viitenä päivänä ja toisille kolmena päivänä viikossa.Sosialidemokraatit SDP

Eikö todella alkoholilaista saa kompromissia? Jättää valmistustaparajoitteen ja nostaa prosenttirajaa. Koko hanketta ei kannata haudata.

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Sivistysvaliokunta kuulee Japanin demokrafiahaasteesta. Hedelmällisyysluku vuonna 2005 1.26. Avioitumattomuus nousussa. Syynä pienet palkat.

Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Our Policy

Yleinen 11:08

Social Democrats want to build a world and a society in accordance with the principle of justice. Our core values are Freedom, Equality and Solidarity.

Democracy and shared responsibility are substantial to a good society. It ensures that everyone can act according to their abilities and capabilities for the benefit of the people and the environment.

The Social Democratic Party brings together those who want to realize these ideological goals of social democracy. We strive for a world of co-operation and peace as well as a clean and unspoiled environment. Freedom has to win over oppression, humanity over intolerance and justice over egoism.

The social democratic core values are Freedom, Equality and Solidarity. Freedom signifies everyone’s right to live their own life and make their own choices. It also signifies freedom from fear, insecurity and poverty. Without social rights like these, freedom is nothing but an empty phrase. Social democrats want freedom to actually come true. A society and societal structures are needed in order to implement individual freedom.

Real freedom requires equality. In a society of inequality, freedom only applies to the strong. As human dignity is equally inherent in each and everyone, everyone must have the same opportunities to build their own life and have an effect on society. Diversity is a virtue, inequality however is wrong. Indications such as poverty, unreasonable differences in income and discrimination threaten equality and must be eliminated.

The third core value, solidarity, first of all implies joint responsibility and a sense of community. We depend on each other and together in society we form more than just the sum of individual parts. Solidarity also comprises responsibility for others and the environment. It is expressed by giving others – which also includes future generations – the opportunity for a good and dignified life. Solidarity rejects egoism and self-interest but values everyone’s individuality.

Social democrats endeavour to realize their values first of all through democracy, a welfare society and co-operation. Society has to guarantee each of its members equal opportunities to build their own life. Education, care, social security and healthcare are a few examples of basic rights, whose availability has to depend on somebody’s needs and not on their solvency or the state of society. Human action has to be in harmony with natural resources. We stand for the workers right to have a say in matters concerning their work as well as for a culture of mutual agreement between employer, the trade unions and the state. Democracy, that is the people’s will and power, is always to be valued before the market, in Finland, in Europe as well as globally.