Uudenmaan Sosialidemokraattien toiminta

Uudenmaan Sosialidemokraatit ry on Uudenmaan vaalipiirin alueella toimivien SDP:n kunnallisjärjestöjen ja puolueosastojen muodostama piirijärjestö. Edistämme Uudellamaalla sosialidemokratian päämäärää, vapauden, tasa-arvon, solidaarisuuden ja oikeudenmukaisuuden yhteiskuntaa. Siinä jokainen toimii kykyjensä mukaan oman ja yhteisen hyvinvoinnin puolesta. Ympäristöstä ja jokaisesta ihmisestä pidetään huolta.

Politiikkamme keskiössä juuri nyt ovat talous ja työllisyys.

Veropohjan murentaminen pienentää yhteiskunnan varallisuutta ja sen seurauksena julkisia kuluja on pakko leikata. Erityisesti leikkaukset kohdistuvat kuntien palveluihin. Kunnissa vaikea taloustilanne tarkoittaa palveluiden yksityistämistä, omaisuuden myyntiä, investointien vähenemistä, velan ottoa ja veronkorotuksia. Peruspalveluiden tulopohja murenee ja verotuksen painopiste muuttuu kohti tasaveroa, kun progressiivisen ansiotuloverotuksen vähennykset johtavat kunnallisveron korotuksiin.

Uudenmaan Sosialidemokraatit vastustavat tällaista kehityssuuntaa, joka on suuressa ristiriidassa oikeudenmukaisen ja tasa-arvoisen yhteiskunnan tavoitteidemme kanssa.

Tule vaikuttajaksi ja päättäjäksi. Liity jäseneksi.