Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Ministeri Lindströmin ryhdyttävä toimeen kotouttamispolitiikan päivittämiseksi

SDP:n maahanmuuttoasioista vastaava kansanedustaja Joona Räsänen puhui Uudenmaan Sosialidemokraattien pakolaisseminaarissa Vantaalla lauantaina 7.11.2015. – Suomessa käyty keskustelu maahanmuutosta on ollut valitettavan mustavalkoista. Keskustelun polarisoituessa ratkaisuehdotusten löytäminen vaikeutuu. SDP haluaa olla maahanmuuttokeskustelussa rakentava voima. SDP:n linja rakentuu vastuulle ja järjestyksen ylläpidolle maahanmuuttopolitiikassa, ja samalla sydämen on oltava paikallaan. Kaikkia hädänalaisia on autettava, sanoi Räsänen.  Räsänen korosti puheenvuorossaan kotouttamistoimien tarpeellisuutta ja tärkeyttä. – Kotouttamistoimet maksavat, mutta niiden tekemättä jättäminen maksaa vielä enemmän.

Myös SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman vaati omassa puheenvuorossaan Vantaalla järjestetyssä pakolaisseminaarissa hallitukselta pikaisia toimia kotouttamispolitiikan päivittämiseksi uutta maahanmuuttotilannetta vastaavaksi. Kotouttamistoimet ovat jääneet varjoon akuutin pakolaiskriisin hoitamisessa. – Vastuullinen kotouttamispolitiikka edellyttää nopeaa toimeen tarttumista. Mitä nopeammin kotouttaminen aloitetaan, sitä parempi Lindtman painottaa. Valtion ja kuntien välinen aiesopimus on neuvoteltava uudelleen.  Lindtman ehdottaa, että pääkaupunkiseudun päättäjistä koottaisiin työryhmä valmistelemaan kotouttamispolitiikkaa. – Pääkaupunkiseudulle tarvitaan oma projektisuunnitelma kotouttamiseen. Suuri osa myönteisen turvapaikkapäätöksen saaneista pakolaisista tulee asettumaan pääkaupunkiseudulle ja siksi tarvitsemme nyt rivakoita toimia, päättää Lindtman.

Uudenmaan Sosialidemokraattien puheenjohtaja Anne Karjalainen piti tärkeänä riittävän kieli- ja ammatillisen koulutuksen tarjoamista uusille tulijoille. – Uudessa tilanteessa on löydettävä uusia malleja kotoutumiseen, sanoi Karjalainen.

Uudenmaan Sosialidemokraatit järjesti lauantaina 7.11. pakolaisaiheisen seminaarin Vantaan kaupungintalolla. Seminaari käsitteli pakolaisteemaa maahanmuuttoon liittyvien käsitteiden, ihmisoikeuksien, Uudenmaan alueen sekä kotouttamisen näkökulmasta.

Lisätietoja:

Jenny Suominen