SDPshared video on Instagram

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille! @joonarasanen @nakkalajarvi #taisteluopetuksesta #taisteluamisopetuksesta #amistenasialla #amikset #ammattilainen #koulutus #koulutusleikkaukset #tulevaisuus #osaaminen #suomisosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille!Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Energia-ja ilmastopolitiikassa pitäisi siirtää tavoite ja keskustelu kiertotalouteen jossa osana on puun sivuvirtojen ja kierrätyksen käyttö

- Vesien tilan paranemisella olisi suuri merkitys matkailun ja kalastuksen sekä muun virkistystoiminnan lisääntymiseksi. Nyt olisikin pohdittava, että käynnistäisimme 100-vuotiaan Suomen kunniaksi järvien puhdistustalkoot, ehdottaa SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero.Sosialidemokraatit SDP

Suomalaiset kahteen kastiin postin jakelussa? - Ei kiitos! Liikenne- ja viestintävaliokunnan SDP:n kansanedustajat Katja Taimela, Suna Kymäläinen ja Satu Taavitsainen esittävät hylättäväksi hallituksen ajamaa postilakia. Me emme hyväksy kansalaisten eriarvoista kohtelua. Hallituspuolueet jakavat kansan kahteen kastiin, toisille posti viitenä päivänä ja toisille kolmena päivänä viikossa.Sosialidemokraatit SDP

Eikö todella alkoholilaista saa kompromissia? Jättää valmistustaparajoitteen ja nostaa prosenttirajaa. Koko hanketta ei kannata haudata.

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Sivistysvaliokunta kuulee Japanin demokrafiahaasteesta. Hedelmällisyysluku vuonna 2005 1.26. Avioitumattomuus nousussa. Syynä pienet palkat.

Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Ministeri Lindströmin ryhdyttävä toimeen kotouttamispolitiikan päivittämiseksi

SDP:n maahanmuuttoasioista vastaava kansanedustaja Joona Räsänen puhui Uudenmaan Sosialidemokraattien pakolaisseminaarissa Vantaalla lauantaina 7.11.2015. – Suomessa käyty keskustelu maahanmuutosta on ollut valitettavan mustavalkoista. Keskustelun polarisoituessa ratkaisuehdotusten löytäminen vaikeutuu. SDP haluaa olla maahanmuuttokeskustelussa rakentava voima. SDP:n linja rakentuu vastuulle ja järjestyksen ylläpidolle maahanmuuttopolitiikassa, ja samalla sydämen on oltava paikallaan. Kaikkia hädänalaisia on autettava, sanoi Räsänen.  Räsänen korosti puheenvuorossaan kotouttamistoimien tarpeellisuutta ja tärkeyttä. – Kotouttamistoimet maksavat, mutta niiden tekemättä jättäminen maksaa vielä enemmän.

Myös SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman vaati omassa puheenvuorossaan Vantaalla järjestetyssä pakolaisseminaarissa hallitukselta pikaisia toimia kotouttamispolitiikan päivittämiseksi uutta maahanmuuttotilannetta vastaavaksi. Kotouttamistoimet ovat jääneet varjoon akuutin pakolaiskriisin hoitamisessa. – Vastuullinen kotouttamispolitiikka edellyttää nopeaa toimeen tarttumista. Mitä nopeammin kotouttaminen aloitetaan, sitä parempi Lindtman painottaa. Valtion ja kuntien välinen aiesopimus on neuvoteltava uudelleen.  Lindtman ehdottaa, että pääkaupunkiseudun päättäjistä koottaisiin työryhmä valmistelemaan kotouttamispolitiikkaa. – Pääkaupunkiseudulle tarvitaan oma projektisuunnitelma kotouttamiseen. Suuri osa myönteisen turvapaikkapäätöksen saaneista pakolaisista tulee asettumaan pääkaupunkiseudulle ja siksi tarvitsemme nyt rivakoita toimia, päättää Lindtman.

Uudenmaan Sosialidemokraattien puheenjohtaja Anne Karjalainen piti tärkeänä riittävän kieli- ja ammatillisen koulutuksen tarjoamista uusille tulijoille. – Uudessa tilanteessa on löydettävä uusia malleja kotoutumiseen, sanoi Karjalainen.

Uudenmaan Sosialidemokraatit järjesti lauantaina 7.11. pakolaisaiheisen seminaarin Vantaan kaupungintalolla. Seminaari käsitteli pakolaisteemaa maahanmuuttoon liittyvien käsitteiden, ihmisoikeuksien, Uudenmaan alueen sekä kotouttamisen näkökulmasta.

Lisätietoja:

Jenny Suominen