Markku Laine ehdolle SDP:n puoluesihteeriksi

”Ehdokkaana SDP:n puoluesihteeriksi haluan edistää keskustelua puolueen tilasta ja tehtävistä, puolueen toiminnan ja perusorganisaation kehittämisestä ja siitä, mitkä ovat puoluesihteerin tärkeimmät tehtävät tässä ja nyt.

Jos puoluekokouksen tahto, kuten tunnelmat ja oma käsitykseni on, että puoluesihteerin tulee olla SDP:n järjestötyön, organisoinnin, kehittämisen ja vaalitoiminnan johtaja, joka pystyy sovittamaan yhteen politiikan tavoitteet ja ihmisten yhteistoiminnan – olen käytettävissä.

Puoluesihteerin työ ei ole yhden miehen tai naisen kahden vuoden välein toistuva show, jonka toivotaan tuovan vaalivoittoja. Tämä liike on alkanut ennen meitä ja tulee jatkumaan meidän jälkeen. Tämän liikkeen perusvoima on myös 2000-luvun arjessa siellä missä se on aina ollut: ihmisten halussa toimia yhdessä ja organisoidussa tahdossa viedä asioita eteenpäin, tarvittaessa myös puolueen ja ay-demareiden yhteisvoimin. Tälle työlle olen valmis antamaan oman panokseni.
Jos tulevan puoluekokouksen tahto on, että puoluesihteerin tulee olla kansanedustaja, päivän politiikan kommentoija ja toimia samalla puolueen oman toiminnan johtajana – annan mieluusti tilaa niille, jotka kokevat tämän toimintamallin viisaaksi.”

Markku Laine 56
Metalliliiton kehityspäällikkö
Mäntsälän Sos.dem Työväenyhdistyksen puheenjohtaja
Uudenmaan Sos.dem piirihallituksen jäsen