Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Suomalaisia tutkijoita lähtee ulkomaille entistä enemmän ja yhä harvempi heistä palaa enää Suomeen takaisin. Meillä ei ole varaa tähän - Suomen on panostettava korkeaan osaamiseen, tutkimukseen ja tuotekehitykseen. Jos mielestäsi Suomella ei ole varaa aivovuotoon ja osaamistason laskuun, jaa viestiä eteenpäin!Sosialidemokraatit SDP

Joona Räsänenshared image on Instagram

Tänään tutustuttiin Areenan lähellä sijaitsevaan, hieman isomman mittakaavan, vastaanottoleiriin. Vanhan lentoaseman alue on muutettu pakolaisten vastaanottokäyttöön. Kuvassa näkyvä vanha baseball-stadion on myös saanut uuden tehtävän. Alueella majoittuu useampi tuhat ihmistä. Koulu- ja terveydenhuoltopalvelut on järjestetty kohtuullisen hyvin.joonarasanen

Lindtman: Soinilta odotetaan linjanmuutosta

Kannanotot 10:23

SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman vaatii Soinilta todellista linjanmuutosta hallituksen politiikkaan. Lindtmanin mukaan vain se voi palauttaa äänestäjien luottamusta puolueeseen. Jos perussuomalaiset vaatisivat Hämärärekisterien hylkäämistä ja palkansaajia ahdistavan pakkolainsäädännön peruuttamista, olisi Sipilän hallituksen pakko muuttaa linjaansa. Lindtmanin mukaan tämä osoittaisi, että perussuomalaiset ja hallitus kuuntelevat kansalaisia.

– YLE ykkösaamun haastattelussa Soini lupasi palauttavansa Perussuomalaisten kannatuksen. Ainut keino, jonka Soini muutoksena tarjosi, oli puolueen arvostelun kieltäminen puolueen jäseniltä. Soini on näissä puheissaan täysin erkaantumassa kansanvaltaan kuuluvan vapaan keskustelun periaatteesta. Suuren johtajan kulttuuri ei tule puoluetta pelastamaan, Lindtman toteaa.

– Ainoa mahdollisuus korjata tilanne on irtaantua palkansaajien ja suomalaisen työn halpuuttamisesta. Tämä edellyttää palkansaajan pussista tuhansia euroja vievän pakkolakipaketin hylkäämistä. Vielä vaalien alla Soini julisti, että työmies on palkkansa ansainnut, Lindtman muistuttaa.

Lindtman katsoo, että Soinin totuuden hetki on nyt käsillä. Perussuomalaisten pitäisi käyttää sitä valtaa, jonka kansa heille vaaleissa antoi. Elinkeinoelämän Keskusliiton juoksupoikana toimiminen tulee tuhoamaan puolueen uskottavuuden.

– Tarjoan tähän toisenkin ehdotuksen. Soini voisi aloittaa uskonpalautuksen hautaamalla hallintarekisteriuudistuksen, joka mahdollistaa harmaata taloutta ja veronkiertoa. Suomalaiset eivät voi hyväksyä sitä, että verotus koskettaisi jatkossa vain niitä suomalaisia, joilla ei ole varaa kiertää verotusta. Tästähän hallintarekisterissä on kyse, Lindtman muistuttaa.

Perussuomalaisten ja sosialidemokraattien vaihtoehdot Suomelle ovat nyt kaikkien nähtävissä. Sdp jatkaa oman vaihtoehtonsa täsmentämistä ja tulee esittelemään yksityiskohtaisen vaihtoehtobudjetin marraskuussa. Vahvoista työllisyys- ja kasvupanostuksista huolimatta tässä vaihtoehdossa otetaan vähemmän velkaa kuin hallitus ottaa. Harmaan talouden suitsiminen ja verovuotojen tukkiminen on yksi SDP:n kärkihanke. Palkoista ja eläkkeistä SDP ei leikkaisi.

– Soinilta tuntuu tällä hetkellä onnistuvan vain muiden arvostelu ja muilta arvostelun kieltäminen. Jos Soinin linja pakkolainsäädännöstä ja työn halpuuttamisesta ei muutu, Perussuomalaisten aika työväenpuolueena on lopullisesti ohi, Lindtman päättää.

Lisätietoja:

Antti Lindtman