Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Lindtman: Soinilta odotetaan linjanmuutosta

Kannanotot 10:23

SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman vaatii Soinilta todellista linjanmuutosta hallituksen politiikkaan. Lindtmanin mukaan vain se voi palauttaa äänestäjien luottamusta puolueeseen. Jos perussuomalaiset vaatisivat Hämärärekisterien hylkäämistä ja palkansaajia ahdistavan pakkolainsäädännön peruuttamista, olisi Sipilän hallituksen pakko muuttaa linjaansa. Lindtmanin mukaan tämä osoittaisi, että perussuomalaiset ja hallitus kuuntelevat kansalaisia.

– YLE ykkösaamun haastattelussa Soini lupasi palauttavansa Perussuomalaisten kannatuksen. Ainut keino, jonka Soini muutoksena tarjosi, oli puolueen arvostelun kieltäminen puolueen jäseniltä. Soini on näissä puheissaan täysin erkaantumassa kansanvaltaan kuuluvan vapaan keskustelun periaatteesta. Suuren johtajan kulttuuri ei tule puoluetta pelastamaan, Lindtman toteaa.

– Ainoa mahdollisuus korjata tilanne on irtaantua palkansaajien ja suomalaisen työn halpuuttamisesta. Tämä edellyttää palkansaajan pussista tuhansia euroja vievän pakkolakipaketin hylkäämistä. Vielä vaalien alla Soini julisti, että työmies on palkkansa ansainnut, Lindtman muistuttaa.

Lindtman katsoo, että Soinin totuuden hetki on nyt käsillä. Perussuomalaisten pitäisi käyttää sitä valtaa, jonka kansa heille vaaleissa antoi. Elinkeinoelämän Keskusliiton juoksupoikana toimiminen tulee tuhoamaan puolueen uskottavuuden.

– Tarjoan tähän toisenkin ehdotuksen. Soini voisi aloittaa uskonpalautuksen hautaamalla hallintarekisteriuudistuksen, joka mahdollistaa harmaata taloutta ja veronkiertoa. Suomalaiset eivät voi hyväksyä sitä, että verotus koskettaisi jatkossa vain niitä suomalaisia, joilla ei ole varaa kiertää verotusta. Tästähän hallintarekisterissä on kyse, Lindtman muistuttaa.

Perussuomalaisten ja sosialidemokraattien vaihtoehdot Suomelle ovat nyt kaikkien nähtävissä. Sdp jatkaa oman vaihtoehtonsa täsmentämistä ja tulee esittelemään yksityiskohtaisen vaihtoehtobudjetin marraskuussa. Vahvoista työllisyys- ja kasvupanostuksista huolimatta tässä vaihtoehdossa otetaan vähemmän velkaa kuin hallitus ottaa. Harmaan talouden suitsiminen ja verovuotojen tukkiminen on yksi SDP:n kärkihanke. Palkoista ja eläkkeistä SDP ei leikkaisi.

– Soinilta tuntuu tällä hetkellä onnistuvan vain muiden arvostelu ja muilta arvostelun kieltäminen. Jos Soinin linja pakkolainsäädännöstä ja työn halpuuttamisesta ei muutu, Perussuomalaisten aika työväenpuolueena on lopullisesti ohi, Lindtman päättää.

Lisätietoja:

Antti Lindtman