Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Liikennehankkeet vauhdittamaan metropolin asuntotuotantoa ja työpaikka-alueiden syntyä

SDP:n puoluevaltuusto käsitteli maanantaina 23.6. hallitusohjelman neuvottelutulosta, joka sisältää osana hallituksen rakennepoliittista ohjelmaa Pisara-radan rakentamisen, ja Espoon länsimetron jatkamisen Kivenlahteen. Liikennehankkeiden täysimääräinen hyöty varmistetaan metropolihallinnolla ja kaavoituksella, joka mahdollistaa kohtuuhintaisen asuminen ja toimivan joukkoliikenteen toteuttamisen.

Metropolikaavalla päästään sosiaalisesti, taloudellisesti ja ympäristön kannalta kestävämpään yhdyskuntarakenteeseen, jossa synnytetään uusia työpaikka-alueita ja tehostetaan alueen elinkeinopolitiikkaa.

Julkisen talouden kestävyysvajeen kattaminen pitkällä aikavälillä edellyttää rakennepoliittisen ohjelman tehokasta ja viivytyksetöntä toimeenpanoa. Tämän vuoksi metropolilain valmistelussa on edettävä rivakasti, jotta se voidaan toteuttaa vuoden 2017 alusta.

Anne Karjalainen

Uudenmaan Sosialidemokraatit ry