Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Suomalaisia tutkijoita lähtee ulkomaille entistä enemmän ja yhä harvempi heistä palaa enää Suomeen takaisin. Meillä ei ole varaa tähän - Suomen on panostettava korkeaan osaamiseen, tutkimukseen ja tuotekehitykseen. Jos mielestäsi Suomella ei ole varaa aivovuotoon ja osaamistason laskuun, jaa viestiä eteenpäin!Sosialidemokraatit SDP

Joona Räsänenshared image on Instagram

Tänään tutustuttiin Areenan lähellä sijaitsevaan, hieman isomman mittakaavan, vastaanottoleiriin. Vanhan lentoaseman alue on muutettu pakolaisten vastaanottokäyttöön. Kuvassa näkyvä vanha baseball-stadion on myös saanut uuden tehtävän. Alueella majoittuu useampi tuhat ihmistä. Koulu- ja terveydenhuoltopalvelut on järjestetty kohtuullisen hyvin.joonarasanen

Länsi-Uudenmaan Sosialidemokraattiset yhdistykset: Y-junan säilyttäminen kiinni hallituksen poliittisesta tahdosta

Hallituksen suunnitelma lakkauttaa Y-juna herättää länsiuusmaalaisissa Sosialidemokraateissa suurta huolta. Ihmetystä herättää se, että liikenneministeri Berner päätti asiasta ennen kahden viikon päähän sovittua tapaamista länsiuusmaalaisten kuntien edustajien ja kansanedustajien kanssa.  Hallituksen päätökset ovat katkaisemassa Inkoon ja Siuntion seudulta raideyhteyden kokonaan. Hangon, Tammisaaren, Karjaan ja Kirkkonummen yhteydet heikkenevät entisestään. VR teki jo viime kuussa supistuksia markkinalähtöiseen liikenteeseen, kun Helsinki – Turku väliltä päätettiin lopettaa 9 vuoroa. Nyt alueen raideliikenne sai lopullisen iskun. Y-junan lakkauttaminen halvaannuttaa tulevaa muuttoliikettä alueelle.

– Länsi-Uudenmaan kuntien elinvoima on perustunut hyviin liikenneyhteyksiin. Asukkaille se on mahdollistanut elämisen Helsingin ympäryskunnissa ja työssäkäynnin pääkaupunkiseudulla.  Hallituksen ratkaisu ajaa Länsi-Uudenmaan taantumisen kierteeseen., toteaa kansanedustaja Maarit Feldt-Ranta.

Valtion pitäisi raideliikenteen leikkausten sijaan kehittää koko Uudenmaan raideliikennettä. Pelkästään liiketaloudellisin perustein tehtävät leikkaukset eivät ole aluepoliittisesti kestäviä.

–  Kunnissa asumisen kaavoituspäätöksiä on tehty luottaen joukkoliikenteen toimivuuteen ja raideliikenteen kehittämiseen. Myös maakuntakaavojen kunnille asettamat tavoitteet ovat kannustaneet keskittämään asutusta ja palveluita radan varsille.  Nyt hallitus vetää kaavoituslinjauksilta maton alta ja kannustaa ympäristön kannalta haitalliseen yksityisautoiluun, ihmettelee Inkoon Sosialidemokraattien puheenjohtaja Soile Gustafsson.

Sipilän hallituksen 12 miljoonan euron vuosisäästö liikenteen ostopalveluista kohdistuu täysin raideliikenteeseen. Summa on kuitenkin budjettivajeen kannalta mitätön. Yksin Y-junan lakkautuspäätöksen taloudelliset seurannaisvaikutukset ovat Länsi-Uudellamaalla sitäkin huomattavammat. Laskun maksavat alueen kunnat, asukkaat sekä ympäristö.

Länsi-Uudenmaan Sosialidemokraattiset yhdistykset kokoontuivat Inkoossa keskiviikkona 16.9.2015. Tilaisuudessa vieraili myös SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja kansanedustaja Maarit Feldt-Ranta.

Kannanotossa ovat mukana Länsi-Uudenmaan Sosialidemokraattiset kunnallisjärjestöt.

Inkoon Sosialidemokraatit ry

Hangon Sos.dem. Kunnallisjärjestö ry