SDPshared video on Instagram

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille! @joonarasanen @nakkalajarvi #taisteluopetuksesta #taisteluamisopetuksesta #amistenasialla #amikset #ammattilainen #koulutus #koulutusleikkaukset #tulevaisuus #osaaminen #suomisosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille!Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Energia-ja ilmastopolitiikassa pitäisi siirtää tavoite ja keskustelu kiertotalouteen jossa osana on puun sivuvirtojen ja kierrätyksen käyttö

- Vesien tilan paranemisella olisi suuri merkitys matkailun ja kalastuksen sekä muun virkistystoiminnan lisääntymiseksi. Nyt olisikin pohdittava, että käynnistäisimme 100-vuotiaan Suomen kunniaksi järvien puhdistustalkoot, ehdottaa SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero.Sosialidemokraatit SDP

Suomalaiset kahteen kastiin postin jakelussa? - Ei kiitos! Liikenne- ja viestintävaliokunnan SDP:n kansanedustajat Katja Taimela, Suna Kymäläinen ja Satu Taavitsainen esittävät hylättäväksi hallituksen ajamaa postilakia. Me emme hyväksy kansalaisten eriarvoista kohtelua. Hallituspuolueet jakavat kansan kahteen kastiin, toisille posti viitenä päivänä ja toisille kolmena päivänä viikossa.Sosialidemokraatit SDP

Eikö todella alkoholilaista saa kompromissia? Jättää valmistustaparajoitteen ja nostaa prosenttirajaa. Koko hanketta ei kannata haudata.

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Sivistysvaliokunta kuulee Japanin demokrafiahaasteesta. Hedelmällisyysluku vuonna 2005 1.26. Avioitumattomuus nousussa. Syynä pienet palkat.

Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Lähde ehdolle HOK-Elannon vaaleihin

HOK-Elanto on Suomen laajimmin omistettu, yli 550 000 jäsenen, asiakasomistajan osuustoiminnallinen yritys. Sen ylimmän päättävän elimen, edustajiston vaali on osoitus taloudellisesta demokratiasta.

Uudenmaan Sosialidemokraatit asettaa HOK-Elannon edustajistovaaliin sosialidemokraattien listat, jolle mukaan pääsy pyritään mahdollistamaan kaikille halukkaille uusmaalaisille SDP:n jäsenille. Tavoitteena on jättää 120 ehdokkaan listat Espoosta, Vantaalta ja muualta Uudeltamaalta. Mikäli ehdokkaita on joltakin alueelta enemmän kuin listalla paikkoja, päättää piirihallitus ehdokasasettelusta.

Mikäli haluat olla ehdokkaana vaalissa, täytä ehdokassuostumuslomake (löytyy täältä: http://uusimaa.sdp.fi/images/Suostumus_ehdokkaaksi_HOK-Elanto.pdf) ja palauta se jollekin seuraavista henkilöistä 15.1.2016 mennessä.

Palauta ehdokassuostumuslomake omakätisesti allekirjoitettuna jollekin seuraavista henkilöistä 15.1.2016 mennessä postitse tai skannattuna sähköpostitse.
– Jos olet espoolainen Kirsi Nyqvist, Hansatie 4, 02780 Espoo, kirsi.nyqvist@espoondemarit.fi
– Jos olet vantaalainen Jouko Lindtman, Lehdokkitie 2 B, 01300 Vantaa, jouko.lindtman@sdp.fi
– Jos olet muualta Uudeltamaalta Jenny Suominen, Siltasaarenkatu 18-20 C, 6. krs., 00530 Helsinki, jenny.suominen@sdp.fi

HUOM! Suostumuslomakkeessa jätetään ehdokaslistan nimi täyttämättä (Listan asiamies täyttää) ja suostumuslomake allekirjoitetaan omakätisesti (skannattu ei kelpaa). Listan asiamiehellä on oikeus korjata ehdokkaan arvo tai ammatti sääntöjen mukaiseksi (esim. kotiäiti/isä ei ole arvo tai ammatti, luottamustehtävä ei ole arvo tai ammatti).

Tiedot HOK-Elannon edustajistovaalista

• Edustajistoon valitaan 60 jäsentä ja yhtä monta varajäsentä
  • Edustajiston jäsenet valitaan neljäksi vuodeksi kerrallaan suhteellista vaalitapaa noudattaen
  • Vaalit järjestetään 18.-29.4.2016

Edellisissä vaaleissa 2012 äänestysprosentti oli 21,0 %. Netissä äänesti 34,6% äänestäneistä. Äänioikeutettuja oli lähes 555 tuhatta ja ehdokkaita 991.

Äänioikeus

• Äänioikeus on jokaisella viimeistään 31.12.2015 osuuskauppaan hyväksytyllä jäsenellä
  • Henkilöjäsenen tulee olla täyttänyt 15 vuotta viimeistään 31.12.2015
  • Myös yhteisöjäsenillä on äänioikeus
  • Äänestysaineisto postitetaan jäsentiedoston mukaiseen postiosoitteeseen vaalin alkaessa
  • Äänestää voi postitse ja netissä
  • Vain jäsenellä on äänioikeus, ei muilla talouteen kuuluvilla (rinnakkaiskortit)
  • Äänioikeutettuja on noin 600 tuhatta. Kaikki äänioikeutetut ovat samassa vaalipiirissä.

Vaalikelpoisuus – asetu ehdokkaaksi!

• Ehdokkaan tulee olla osuuskaupan henkilöjäsen, joka on hyväksytty osuuskaupan jäseneksi viimeistään 31.12.2015.
  • Ehdokkaan tulee olla täyttänyt 18 vuotta 18.4.2016.
  • Ehdokkaan osuusmaksun ei tarvitse olla täyteen maksettu.
  • Ehdokkaan tulee itse olla Helsingin Osuuskauppa Elannon jäsen (rinnakkaiskortti jäsentaloudessa ei riitä).

HOK-Elannon vaalisivut on nyt avattu ja lomakkeet löytyvät näin netistä:

Lisäksi S-kanavan kotisivuilla vaaliosio