Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Kuusisto: vuodenvaihteen silmävammat vähentyneet suojalasien myötä

Kannanotot 10:48

Uudenvuoden vaihtuessa käytettyjen ilotulitteiden aiheuttamat silmävammat ovat vähentyneet selvästi viime vuosina ja tänä vuonna silmävammoja näyttäisi aiheutuneen ennätyksellisen vähän. Yksi suurin syy tähän on suojalasien käytön lisääntyminen. Suojalasit tulivat Suomessa lain mukaan pakollisiksi joulukuussa 2009.

–          On ilo huomata, miten vuodenvaihteen juhlinnasta aiheutuvien silmävammojen määrä on vähentynyt viime vuosien aikana. Suojalaseja koskevan lainsäädännön tullessa voimaan ilotulitteista johtuvia sairaalahoitoa vaatineita silmävammoja oli aiheutunut yli 40 ihmiselle. Viime vuodenvaihteessa (2012-2013)  silmävammoja aiheutui 15 ihmiselle, kertoo kansanedustaja Merja Kuusisto.

Eduskunta käsitteli asiaan liittyvän EU-direktiivin toimeenpanon yhteydessä kansanedustaja Merja Kuusiston tekemän lakialoitteen suojalasien pakollisuudesta. Lakialoite sai myöntävän vastaanoton ja valiokuntakäsittelyn jälkeen suojalasien pakollisuus liitettiin lakiesitykseen.

–          Lakialoite on yksi kansanedustajien mahdollisuuksista vaikuttaa lainsäädännön muodostumiseen. Ne ovat usein hyviä ja tarpeellisia, ja olen hyvin iloinen siitä, että tämän lain voimaantulon jälkeen tulokset silmävammojen vähentymisestä ovat näin hyvät, Kuusisto toteaa.

Alkuperäinen lakialoite