Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Kokenut kaksikko ehdolla puoluehallitukseen Uudeltamaalta

Ajankohtaista, Yleinen 10:42

Uudenmaan sosialidemokraatit ry:n puoluekokousryhmä asetti osaavan kaksikon ehdolle SDP:n puoluehallitukseen. Ehdolle asetettiin Antti Lindtman Vantaalta ja Maria Guzenina Espoosta.

– Olemme iloisia, että meillä on piirimme käytössä kaksi näin osaavaa ja kokenutta ehdokasta. On mahtavaa kuntavaalejakin ajatellen, että meillä on asettaa puoluehallituksen käyttöön kahden suuren kaupungin valtuuston puheenjohtajat, piirin puheenjohtaja Anne Karjalainen kertoo.

Antti Lindtman, 34, on piirin toisen kauden kansanedustaja, eduskuntaryhmän puheenjohtaja ja Vantaan valtuuston puheenjohtaja. Vuodesta 2012 Lindtman on toiminut puoluehallituksen varapuheenjohtajana.

Maria Guzenina, 48, on piirin kolmannen kauden kansanedustaja, entinen ministeri ja Espoon valtuuston puheenjohtaja. Hän on toiminut puoluehallituksessa varapuheenjohtajana vuosina 2008-2012.

SDP:n puoluekokous on Lahdessa 3.-5.2. Uudenmaan puoluekokousryhmä on puolueen toisiksi suurin 63 edustajalla.

Lisätietoja:

Anne Karjalainen

Uudenmaan piirin ja puoluekokousryhmän puheenjohtaja

Pekka Tuuri

järjestötoimitsija