The Social Democratic Party of Finland strongly condemns the violence that erupted in the Parliament in Skopje. What took place, did not follow the basic principles of parliamentary democracy and is not an acceptable way to influence democratic processes.Sosialidemokraatit SDP

Hallintarekisteri on kuin koulutusleikkaukset. Kukaan ei kuulemma niitä halua, mutta vastakkaisista lupauksista huolimatta ne silti etenee.

Hallituksen esitys uudeksi arvopaperilaiksi sisältää jälleen kerran moneen kertaan kuopatun hallintarekisterin samoine ongelmineen kuin aiempina kertoina. Sitä ei pidä hyväksyä. "Vaadimme, että lakiesitys palautetaan kiireelliseen lisävalmisteluun ja siihen lisätään selkeä sijoittajiin kohdistuvat hallintarekisteröinnin kielto myös sijoitettaessa ulkomailla liikkeeseen laskettuihin suomalaisyhtiöiden arvopapereihin. On myös varmistettava, että tiedot omistajista ja sijoituksista todella saadaan ulkomaisista arvopaperikeskuksista", kertoo Lauri Ihalainen. Klikkaa peukkua ja jaa eteenpäin, jos olet Laurin kanssa samaa mieltä!Sosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

WoW!! Vappu lähestyy lähestymistään! 🎉🎈 Tepon, nakkimakkaran ja ilmapallon hybridi leijailee jo nettitoimituksen ilmatilassa! 😃🎈🎉demokraatti

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Hallintarekisterin piti olla jo kuollut ja kuopattu, mutta se on nostettu jälleen keskusteluun. Miksi hallitus haluaa edistää asiaa, joka mahdollistaa omistusten piilottamisen? Suomen tulisi aktiivisesti edistää avoimuutta ja läpinäkyvyyttä - ei mahdollistaa veronkiertoa ja harmaata taloutta.Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Paljon puhutaan Trumpista ja syystä, mutta mitä Yhdysvaltain Demokraateille kuuluu vaalitappion jälkeen? Demokraattien kongressiedustaja ja Kongressin Suomi - ryhmän jäsen Henry Johnson (Georgia) haluaa rakentaa Demokraattien tulevaisuutta ja maidemme yhteistyötä aivan oikein yhteisten arvojen pohjalta. Heikompia pitää puolustaa - oikeiston johtama Yhdysvallat ja Suomi kulkevat nyt toiseen ja entistä eriarvoistamampaan suuntaan.villeskinnari

Kokenut kaksikko ehdolla puoluehallitukseen Uudeltamaalta

Ajankohtaista, Yleinen 10:42

Uudenmaan sosialidemokraatit ry:n puoluekokousryhmä asetti osaavan kaksikon ehdolle SDP:n puoluehallitukseen. Ehdolle asetettiin Antti Lindtman Vantaalta ja Maria Guzenina Espoosta.

– Olemme iloisia, että meillä on piirimme käytössä kaksi näin osaavaa ja kokenutta ehdokasta. On mahtavaa kuntavaalejakin ajatellen, että meillä on asettaa puoluehallituksen käyttöön kahden suuren kaupungin valtuuston puheenjohtajat, piirin puheenjohtaja Anne Karjalainen kertoo.

Antti Lindtman, 34, on piirin toisen kauden kansanedustaja, eduskuntaryhmän puheenjohtaja ja Vantaan valtuuston puheenjohtaja. Vuodesta 2012 Lindtman on toiminut puoluehallituksen varapuheenjohtajana.

Maria Guzenina, 48, on piirin kolmannen kauden kansanedustaja, entinen ministeri ja Espoon valtuuston puheenjohtaja. Hän on toiminut puoluehallituksessa varapuheenjohtajana vuosina 2008-2012.

SDP:n puoluekokous on Lahdessa 3.-5.2. Uudenmaan puoluekokousryhmä on puolueen toisiksi suurin 63 edustajalla.

Lisätietoja:

Anne Karjalainen

Uudenmaan piirin ja puoluekokousryhmän puheenjohtaja

Pekka Tuuri

järjestötoimitsija