SDPshared video on Instagram

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille! @joonarasanen @nakkalajarvi #taisteluopetuksesta #taisteluamisopetuksesta #amistenasialla #amikset #ammattilainen #koulutus #koulutusleikkaukset #tulevaisuus #osaaminen #suomisosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille!Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Energia-ja ilmastopolitiikassa pitäisi siirtää tavoite ja keskustelu kiertotalouteen jossa osana on puun sivuvirtojen ja kierrätyksen käyttö

- Vesien tilan paranemisella olisi suuri merkitys matkailun ja kalastuksen sekä muun virkistystoiminnan lisääntymiseksi. Nyt olisikin pohdittava, että käynnistäisimme 100-vuotiaan Suomen kunniaksi järvien puhdistustalkoot, ehdottaa SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero.Sosialidemokraatit SDP

Suomalaiset kahteen kastiin postin jakelussa? - Ei kiitos! Liikenne- ja viestintävaliokunnan SDP:n kansanedustajat Katja Taimela, Suna Kymäläinen ja Satu Taavitsainen esittävät hylättäväksi hallituksen ajamaa postilakia. Me emme hyväksy kansalaisten eriarvoista kohtelua. Hallituspuolueet jakavat kansan kahteen kastiin, toisille posti viitenä päivänä ja toisille kolmena päivänä viikossa.Sosialidemokraatit SDP

Eikö todella alkoholilaista saa kompromissia? Jättää valmistustaparajoitteen ja nostaa prosenttirajaa. Koko hanketta ei kannata haudata.

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Sivistysvaliokunta kuulee Japanin demokrafiahaasteesta. Hedelmällisyysluku vuonna 2005 1.26. Avioitumattomuus nousussa. Syynä pienet palkat.

Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Kaksi uutta ehdokasta Uudellemaalle

Uudenmaan piiri julkisti 6.3. kaksi uutta eduskuntavaaliehdokasta. Piirihallituksen 4.3. nimeämät ehdokkaat esitteli Vantaalla kauppakeskus Tikkurissa puolueen puheenjohtaja Antti Rinne. Uudet ehdokkaat ovat muusikko, yrittäjä Tommi Läntinen, 55 ja toimittaja, kirjailija Timo Harakka, 52.

Tiedostustilaisuudessa espoolainen Tommi Läntinen kertoi jo pitkään olleensa kiinnostunut yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta mm. kummitoiminnan ja musiikin kautta. Hän kokee tärkeäksi mm. lasten ja nuorten hyvinvointiin liittyvät asiat. Myös pienyrittäjän arki on Läntiselle omakohtaisesti tuttua.

Timo Harakka on tullut tunnetuksi mm. toimittajana ja kolumnistina. Harakka oli SDP:n ehdokkaana keväällä 2014 käydyissä eurovaaleissa, keräten SDP:n kolmanneksi suurimman äänimäärän. Hän sai 22 839 ääntä, joista 4 361 Uudeltamaalta. Harakan kotipaikka on Helsinki.

SDP:llä on Uudellamaalla täydet 35 ehdokasta, joista piirihallituksen nimeämistä yhden nimi julkaistaan maanantaina 9.3. klo 15 puoluetoimistolla.

Aiemmin nimettyihin ehdokkaisiin voit tutustua täältä http://uusimaa.sdp.fi/ajankohtaista/eduskuntavaalit