SDPshared video on Instagram

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille! @joonarasanen @nakkalajarvi #taisteluopetuksesta #taisteluamisopetuksesta #amistenasialla #amikset #ammattilainen #koulutus #koulutusleikkaukset #tulevaisuus #osaaminen #suomisosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille!Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Energia-ja ilmastopolitiikassa pitäisi siirtää tavoite ja keskustelu kiertotalouteen jossa osana on puun sivuvirtojen ja kierrätyksen käyttö

- Vesien tilan paranemisella olisi suuri merkitys matkailun ja kalastuksen sekä muun virkistystoiminnan lisääntymiseksi. Nyt olisikin pohdittava, että käynnistäisimme 100-vuotiaan Suomen kunniaksi järvien puhdistustalkoot, ehdottaa SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero.Sosialidemokraatit SDP

Suomalaiset kahteen kastiin postin jakelussa? - Ei kiitos! Liikenne- ja viestintävaliokunnan SDP:n kansanedustajat Katja Taimela, Suna Kymäläinen ja Satu Taavitsainen esittävät hylättäväksi hallituksen ajamaa postilakia. Me emme hyväksy kansalaisten eriarvoista kohtelua. Hallituspuolueet jakavat kansan kahteen kastiin, toisille posti viitenä päivänä ja toisille kolmena päivänä viikossa.Sosialidemokraatit SDP

Eikö todella alkoholilaista saa kompromissia? Jättää valmistustaparajoitteen ja nostaa prosenttirajaa. Koko hanketta ei kannata haudata.

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Sivistysvaliokunta kuulee Japanin demokrafiahaasteesta. Hedelmällisyysluku vuonna 2005 1.26. Avioitumattomuus nousussa. Syynä pienet palkat.

Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

JULKILAUSUMA: Digiloikka tasapuolisesti kaikille – Uusimaa kehityksen veturiksi

Ajankohtaista, Kannanotot 19:19

Uudenmaan Sosialidemokraatit ry piti 12.11. syyspiirikokouksensa Espoossa.

Kokouksessa tehtiin sääntömääräisten asioiden lisäksi henkilövalintoja ja hyväksyttiin yksi julkilausuma (alla). Kokouksen poliittisen tilannekatsauksen piti SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne.

Piirin puheenjohtajuudesta käytiin vaali. Ehdokkaina olivat istuva puheenjohtaja Anne Karjalainen Keravalta ja Matti Tukiainen Lohjalta.

Puheenjohtajavaalin tulos:

Karjalainen, 45 ääntä

Tukiainen, 24 ääntä

piirin-peejiit

Piirin puheenjohtajisto 2017-2018. (Vas.) Sami Lehtonen 1.vpj, Anne Karjalainen pj. ja Markus Hammarström 2.vpj.

Henkilövalinnat:

Puheenjohtaja Anne Karjalainen, Kerava

1.vpj. Sami Lehtonen, Espoo

2.vpj. Markus Hammarström, Porvoo

Piirihallitus:

1)                         Marko Heinonen, Nurmijärvi

2)                         Sirpa Komonen, Mäntsälä

3)                         Tarmo Parviainen, Vantaa

4)                         Jaana Heiskanen, Vantaa

5)                         Merja Vuori, Espoo

6)                         Tuija Linna-Pirinen, Hyvinkää

7)                         Lassi Jääskeläinen, Lohja

8)                         Lenita Vanhapelto, Raasepori

9)                         Risto Lehto, Järvenpää

10)                       Sofia Nevalainen, Uudenmaan demarinuoret (Loviisa)

JULKILAUSUMA: Digiloikka tasapuolisesti kaikille – Uusimaa kehityksen veturiksi

Uudenmaan kuntien ja yritysten tulee yhdessä toimien rakentaa suuren kapasiteetin tietoliikenneverkot kuntien ja kaupunkien keskustoihin ja julkisiin rakennuksiin (koulut, sairaalat, kirjastot). Viranomaisten tulee varmistaa, että kaikilla asukkailla on todellinen mahdollisuus käyttää digipalveluja.

Suunnitellun sote- ja maakuntauudistuksen myötä kuntien tärkeimmäksi tehtäväksi jää alueen elinvoimaisuuden edistäminen. Elinvoimaisuuden tärkeimpiä tekijöitä ovat elinkeinopolitiikka, sivistyspolitiikka ja kaupunkisuunnittelu. Myös kuntien hankinnoilla on merkittävä rooli.

Digitaalisuuden edistämisen tulee olla uudessa toimintaympäristössä kuntien tärkeimpiä tavoitteita. Uudenmaan tulee olla Suomessa tämän kehityksen kärjessä.

Euroopan kasvulle, työllisyydelle, kilpailukyvylle ja sosiaaliselle yhteenkuuluvuudelle on erittäin tärkeää, että saadaan aikaan suuren kapasiteetin verkot. EU on asettanut tavoitteeksi luoda 2025 mennessä nopeiden yhteyksien yhteiskunta. Tavoitteena on, että kaikki EU-kansalaiset voivat hyötyä uusista viestintätekniikoista ja digipalveluista. Muun muassa uusiin oppimisen tapoihin, liikenneratkaisuihin ja yritystoimintaan tarvitaan nopeita yhteyksiä.

Elinvoimaisuuden edistäminen vaatii kunnilta entistä rohkeampaa kumppanuutta yksityisen sektorin kanssa. Yksityinen sektori pystyy usein vastaamaan nopeammin digitaalisen maailman kysyntävaihteluihin samalla, kun julkinen sektori pystyy takaamaan pitkän aikavälin turvaa.

Tulevaisuuden kunnan tehtäviä tulee tarkastella myös yritysten näkökulmasta. Tämä ei tarkoita yksityistämistä, vaan uudenlaista ajattelua, jossa keskiössä on julkisen ja yksityisen sektorin laaja kumppanuus.