Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Suomalaisia tutkijoita lähtee ulkomaille entistä enemmän ja yhä harvempi heistä palaa enää Suomeen takaisin. Meillä ei ole varaa tähän - Suomen on panostettava korkeaan osaamiseen, tutkimukseen ja tuotekehitykseen. Jos mielestäsi Suomella ei ole varaa aivovuotoon ja osaamistason laskuun, jaa viestiä eteenpäin!Sosialidemokraatit SDP

Joona Räsänenshared image on Instagram

Tänään tutustuttiin Areenan lähellä sijaitsevaan, hieman isomman mittakaavan, vastaanottoleiriin. Vanhan lentoaseman alue on muutettu pakolaisten vastaanottokäyttöön. Kuvassa näkyvä vanha baseball-stadion on myös saanut uuden tehtävän. Alueella majoittuu useampi tuhat ihmistä. Koulu- ja terveydenhuoltopalvelut on järjestetty kohtuullisen hyvin.joonarasanen

Jäsenvaalin tulos julkistetaan ma 17.3. noin klo 13

Uudenmaan alueen puoluekokousedustajat (62 henkilöä) puoluekokoukseen valitaan jäsenäänestyksessä. Uusmaalaiset puolueosastot ja valitsijayhdistykset asettivat jäsenvaaliin tammikuun 2014 loppuun mennessä yhteensä 150 ehdokasta. Postiäänestysaika alkoi 28.2.2014 ja päättyy 14.3.2014 kello 16, johon mennessä palautuskuorten on oltava piiritoimistossa.

Uudenmaan Sosialidemokraattien vaalivaliokunta käsittelee puoluekokousedustajista käydyn jäsenvaalin tuloksen kokouksessaan 17.3.2014, jonka jälkeen tulos julkistetaan piirin kotisivuilla: http://uusimaa.sdp.fi/.

Piirikokous vahvistaa vaalin tuloksen lauantaina 22.3. klo 10 alkaen Kervan lukion tiloissa pidettävässä piirikokouksessa.

Valitun puoluekokousryhmän ensimmäinen kokous on keskiviikkona 26.3. JHL:n tiloissa (Sörnäisten rantatie 23, 00500 Helsinki). Kahvi klo 17.00 ja varsinainen kokous alkaa klo 17.30.