SDPshared video on Instagram

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille! @joonarasanen @nakkalajarvi #taisteluopetuksesta #taisteluamisopetuksesta #amistenasialla #amikset #ammattilainen #koulutus #koulutusleikkaukset #tulevaisuus #osaaminen #suomisosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille!Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Energia-ja ilmastopolitiikassa pitäisi siirtää tavoite ja keskustelu kiertotalouteen jossa osana on puun sivuvirtojen ja kierrätyksen käyttö

- Vesien tilan paranemisella olisi suuri merkitys matkailun ja kalastuksen sekä muun virkistystoiminnan lisääntymiseksi. Nyt olisikin pohdittava, että käynnistäisimme 100-vuotiaan Suomen kunniaksi järvien puhdistustalkoot, ehdottaa SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero.Sosialidemokraatit SDP

Suomalaiset kahteen kastiin postin jakelussa? - Ei kiitos! Liikenne- ja viestintävaliokunnan SDP:n kansanedustajat Katja Taimela, Suna Kymäläinen ja Satu Taavitsainen esittävät hylättäväksi hallituksen ajamaa postilakia. Me emme hyväksy kansalaisten eriarvoista kohtelua. Hallituspuolueet jakavat kansan kahteen kastiin, toisille posti viitenä päivänä ja toisille kolmena päivänä viikossa.Sosialidemokraatit SDP

Eikö todella alkoholilaista saa kompromissia? Jättää valmistustaparajoitteen ja nostaa prosenttirajaa. Koko hanketta ei kannata haudata.

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Sivistysvaliokunta kuulee Japanin demokrafiahaasteesta. Hedelmällisyysluku vuonna 2005 1.26. Avioitumattomuus nousussa. Syynä pienet palkat.

Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Hyvää ei pidä hajottaa – HUS on säilytettävä ehjänä ja tehokkaana Uudellamaalla

Toukokuun alussa aikaansaatu eduskuntaryhmien puheenjohtajien esitys sote-uudistukseksi jätti metropolialueen sote-palvelut ja HUS:n aseman erikseen ratkaistaviksi. Tämä oli hyvä ratkaisu.

Helsingin ja Uudenmaan sosialidemokraatit esittävät, että Helsingin ja Uudenmaan sote-uudistus perustuu malliin, jossa uudet sote-alueet saavat järjestämisvastuun perustason sosiaali- ja terveyspalveluista, ja, että alueen korkeatasoisia erikoispalveluita tarjoavat kuntayhtymät jatkavat sosiaali- ja terveydenhuollon erikois- ja erityistasonpalveluita tuottavina kuntayhtyminä. Esimerkkejä näistä kuntayhtymistä ovat kehitysvammahuollon Eteva ja Kårkulla  sekä erikois- ja erityissairaanhoidon kuntayhtymänä Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri.

HUS voi jatkaa myös erikois- ja erityissairaanhoitoa ja tukipalveluita (mm. laboratorio, kuvantaminen, apteekki, pesula, logistiikka) tuottavana kuntayhtymänä. HUS-yhtymä omistaisi edelleen myös kiinteistöt ja niihin liittyvät vastuut.

Toisin kuin muualla Suomessa, Helsingissä ja Uudellamaalla on viime vuosina erikoissairaanhoito pystytty tuottamaan kustannustehokkaasti ja laadukkaasti pitkäjänteisen kehitystyön tuloksena. Se on vaatinut kovaa työtä Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiriltä, eikä tätä kehitystyötä voida heittää hukkaan. Se olisi suuri yhteiskuntataloudellinen menetys. Tästä syystä alueen kunnat eivät lämpene ajatukselle sairaanhoitopiirin pilkkomisesta ja palvelujen hajauttamisesta.

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri on parhaiten toimiva osa suomalaista julkista terveydenhuoltoa. Hyvin toimiva erikoissairaanhoidon palvelurakenne on mahdollista säilyttää myös sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksessa.

Anne Karjalainen, Uudenmaan Sosialidemokraattien puheenjohtaja

Risto Kolanen, Helsingin Sosialidemokraattien puheenjohtaja

Maija Anttila HUS:n valtuuston SDP:n ryhmän puheenjohtaja

Ulla-Mari Karhu, HUS:n valtuuston puheenjohtaja (sd.)

Leena Luhtanen, HUS:n hallituksen jäsen (sd.)

Säde Tahvainen, HUS:n hallituksen jäsen (sd.)

Ilkka Taipale, HUS:n hallituksen jäsen (sd.)

Reijo Vuorento, HUS:n hallituksen varajäsen (sd.)

Lisätietoja:

Ulla-Mari Karhu