Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Hi from Palm Beach, Florida! Wonderful to celebrate Finland 100 years anniversary here - and my birthday today. Faboulous! Trump is also here. You can see the tower of his residence in this picture.tyttitup

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Näillä mennään! Kun timanttisia videoita tehdään, jää joskus vähän filminpätkiä myös leikkuupöydälle. Näillä pois leikatuilla hetkillä toivotamme kaikille hulvatonta lauantaita. Maailmaa voi muuttaa ja siihen tarvitaan myös hauskoja ihmisiä! Kuntavaaliehdokkuuskin on vain klikkauksen päässä ;)Sosialidemokraatit SDP

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinteen mukaan EK:n päätös vaarantaa Suomessa käynnistyneen orastavan talouskasvun ja heikentää samalla työntekijöiden asemaa. Rinne perää pääministeriltä johtajuutta.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

SDP:s vice ordförande Maarit Feldt-Ranta har nåt att säga dig. Kommunalvalet hålls den 9 april. SDP önskar sig en mångsidig grupp kandidater, med en god uppfattning om invånarnas vardag, det vill säga allt ifrån utmaningar i arbetslivet och studier till hur det är att få familljens vardag att rulla. Vi ber dig bli vår kandidat i kommunalvalet. Det går lätt genom att klicka på videon.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

SDP:n varapuheenjohtaja Ville Skinnarilla on sinulle asiaa. Kuntavaalit järjestetään 9. huhtikuuta. Haluamme ehdokkaiksi suomalaisia, joilla on hyvä käsitys kansalaisten arjen asioista, työelämän haasteista, opiskelusta tai perhearjen pyörittämisestä. Pyydämme sinua ryhtymään kuntavaaliehdokkaaksemme. Klikkaamalla videota se onnistuu helposti.Sosialidemokraatit SDP

18:00

Sosialidemokratian juuret ovat valistusajattelussa, Ranskan vallankumouksen arvoissa sekä kristillisessä etiikassa, mutta nykyisenkaltaiseksi liikkeeksi se alkoi kehittyä 1800-luvun lopulla osana laajempaa työväenliikettä.

Työväenliike syntyi teollisen yhteiskunnan kehittymisen myötä vaatimaan laajalle yhteiskunnalliselle enemmistölle tasa-arvoista asemaa sekä heiltä puuttuneita poliittisia ja sosiaalisia oikeuksia.

Työväenliikkeen poliittiset suuntaukset alkoivat erota 1900-luvun alkupuolella jolloin tapahtui jakaantuminen reformistisiin, ts. demokraattista muutosta ja vähittäisiä parannuksia ajaneisiin sosialidemokraatteihin sekä aseellista vallankumousta ja koko talousjärjestelmän kumoamista vaatineisiin kommunisteihin. Sosialidemokraattiset puolueet hylkäsivät äärivasemmiston näkemykset vallankumouksesta ja pyrkivät saavuttamaan valtaa ja yhteiskunnallista edistystä nimenomaan demokraattisin keinoin.

1900-luvun kuluessa sosialidemokratia kehittyi merkittäväksi poliittiseksi voimaksi joka muodosti eräänlaisen ”kolmannen tien” neuvostomallisen sosialismin/kommunismin sekä kapitalistisen järjestelmän välissä. Tälle yhteiskuntamallille tyypillistä oli markkinatalous, laajan julkisen vastuun hyvinvointivaltio ja sen kautta demokraattisten ja sosiaalisten oikeuksien laajentaminen koko kansaan. Kapitalistista järjestelmää muutettiin sosiaalisesti oikeudenmukaisemmaksi julkisen sääntelyn sekä markkinaepäonnistumisten korjaamisen kautta.

Tänä päivänä suurimmat haasteet koskevat talouden ja globalisaation demokratisointia sekä oikeudenmukaisen yhteiskunnan rakentamista globalisaation ja ilmastonmuutoksen aikana. Sosialidemokraatit ovat merkittävä poliittinen voima lähes kaikissa Euroopan, ja myös monissa Euroopan ulkopuolisissa maissa.