Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Hallituksella yhtiöittämisvimma

Kannanotot 15:56

Uudenmaan Sosialidemokraattien sääntömääräinen kevätpiirikokous pidettiin lauantaina 23.4.2016 Vihdissä työväentalo Puistolassa. Poliittisen tilannekatsauksen piirikokoukselle esitti SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman. Piirikokous antoi poliittisen tilannekatsauksen pohjalta alla olevan kannanoton. Piirikokous keräsi Vihtiin noin sata SDP:n uusmaalaista aktiivia.

Uudenmaan Sosialidemokraatit ry

PIIRIKOKOUSKANNANOTTO

23.4.2016

Hallituksella yhtiöittämisvimma

Maan hallituksen on vallannut yhtiöittämisvimma, jonka avulla se ajaa markkinamallia kaikkiin yhteiskunnan palveluihin. Tämä näkyy siinä, että sote-palvelut pakkoyhtiöitetään ja maan hallitus valmistelee yhtiöittämistä myös tie-ja rataverkon hallinnan ja ylläpidon suhteen.

Valmistellulla mallilla budjettirahoituksesta siirryttäisiin siihen, että teitä ja rautateitä ylläpidettäisiin yhtiöiden toimesta ja tulot kerättäisiin niiden toimesta tienkäyttömaksuilla. Yksityiset yhtiöt päättäisivät kuinka paljon liikkuminen maksaa Suomen teillä.

Ehdotus on kestämätön. Tiet ja rautatiet on rakennettu yhteisillä varoilla, ovat kansallisomaisuutta ja luonnollisia monopoleja. Bernerin puhallus tarkoittaisi myös parlamentaarisen päätöksenteon heikennystä. Tätä ehdotusta ei voida hyväksyä.

Uudellamaalla yhtiöittämisvimman tulokset näkyvät Y-junan lakkauttamisena ja rautatiepysäkkien vähentämisen kautta tulevana vuorojen vähennyksenä.

Lakkauttamisen sijaan raideyhteyksiä tulee kehittää. Esimerkiksi Länsi- Uudellemaalle Hanko-Hyvinkää-radan sähköistäminen toisi piristysruiskeen ja lyhentäisi laivakuljetuksia Euroopasta. Uudenmaan Sosialidemokraattinen piirikokous tukee Hanko-Hyvinkää-radan sähköistämisen käynnistämistä sekä rantaradan paikallisliikenteen palauttamista ja kehittämistä.

Erikoissairaanhoito pitää sulkea täysin hallituksen valinnanvapaus-periaatelinjauksen pakkoyhtiöittämisen ulkopuolelle. HUS:n pilkkominen yhtiöihin pirstoisi erikoissairaanhoidon osaamisen ja olisi askel taaksepäin.

Koulutukseen on tehty kuluneella vaalikaudella kestämättömiä säästöjä. Suomen osaamispohja rapautuu. Lisäksi markkinaehtoista mallia ajetaan sisään kilpailun lisäämisellä mm. ammatilliseen lisäkoulutukseen. Onko koulutussektori seuraava yhtiöittämisvimman kohde?

Koulutuksen laadusta on huolehdittava ja koulutuksen on oltava kaikkien kansalaisten saavutettavissa elinikäisen oppimisen mallin mukaan.

Lisätietoja:

Jenny Suominen

Uudenmaan Sosialidemokraatit ry.

Siltasaarenkatu 18-20 C 6. krs. (Ympyrätalo)

gsm +358 50 491 1401

jenny.suominen@sdp.fi