Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Guzenina: Sipilän hallitus on kadottanut kaiken inhimillisyyden

Kannanotot 08:19

SDP:n kansanedustaja, entinen peruspalveluministeri Maria Guzenina kritisoi ankarasti Sipilän hallitusta. Syynä on hallituksen aikomus alentaa vanhuspalveluiden hoitajamitoitusta. Guzenina pitää tätä epäinhimillisenä.

”Vanhusten hoidon henkilöstömitoituksista ei voi luopua. Kyse on kaikkein heikoimmassa asemassa olevien vanhusten oikeudesta saada ruokaa ja vaippansa vaihdettua oikea-aikaisesti. Näkeekö hallitus päätöksissään ihmisiä laisinkaan?

Guzenina huomauttaa hallitusta, että vanhuspalveluiden henkilöstö on jo nyt liian tiukoilla.

”Onko mietitty, mitä henkilöstön vähentäminen tarkoittaa matalapalkkaisten ja jo nyt jaksamisen äärirajoilla vanhusten parissa työskentelevien jaksamiselle? Tämä hallitus on keisari ilman vaatteita. Ei ole mitään syytä paraatiin. Mielenosoituksiin kylläkin.”

Guzenina muistuttaa, että historiallinen vanhuspalvelulaki saatiin aikaan viime hallituskaudella kovan väännön jälkeen.

”Kokoomus ei halunnut henkilöstömitoituksia sitoviksi, mutta ne saatiin silti sisällytettyä kokonaisuuteen. Silloinen oppositiopuolue perussuomalaiset puolestaan haukkui lain huonoksi, koska kokonaisuuteen saatiin huomioitua henkilöstömitoitukset, mutta heidän mielestään riittämättömällä tavalla. Näyttää siltä, että perussuomalaiset on pettänyt tässäkin vaalilupauksensa. Kuka kantaa vastuun, kun murheelliset uutiset aliravituista ja sänkyihin vangituista vanhuksista alkavat taas yleistyä?”

Lisätietoja:

Dimitri Qvintus, 050 574 0956