Esko Ranto: Persujen toiminta on vellihousupolitiikkaa

Kannanotot 07:37

SDP:n suurimman piirijärjestön, Uudenmaan Sosialidemokraattien, puheenjohtaja Esko Ranto arvostelee kovin sanoin perussuomalaisten vaalienjälkeistä toimintatapaa. Kansalaiset tuskin antoivat persuille ääniä siinä tarkoituksessa, että nämä perustavat jonkinlaisen vastuunpakoilun pyhän veljeskunnan eduskunnan suuressa salissa tapahtuvaa suunpieksäntää ja verbaaliakrobatiaa varten, sanoi Esko Ranto puhuessaan keskiviikkoiltana Leppävaarassa.

Rannon mielestä sekä kotimaiset että koko Euroopan laajuiset ongelmat ovat nyt niin suuria, että puolueiden on rohkeasti kannettava vastuunsa ja rakennettava useamman vuoden ohjelma, jolla talouden tilaa ja työllisyyttä parannetaan niin Suomessa kuin koko EU-alueella. Yhdenkään vähävaraisen ihmisen asema ei parane sillä, että joku puolueista jättäytyy taktisista syistä oppositioon välttääkseen vastuuta ja kerätäkseen irtopisteitä, sanoi Esko Ranto.

Vastuullisten puolueiden tulee Rannon mukaan tällaisessa tilanteessa pyrkiä hallitukseen eikä sieltä pois. Perussuomalaisten toiminta on vaalien jälkien muistuttanut jonkinlaista vellihousupolitiikkaa: uho on kyllä kova mutta kun tositoimiin pitäisi ryhtyä, löysät ovat jo housuissa, sanoi Esko Ranto. Samalla on tullut Rannon mukaan todistetuksi se, että perussuomalaiset ovat osa muualta Euroopasta tuttua oikeistopopulistista toimintatapaa, jossa tärkeintä on epävarmuuden lietsominen, ei asioiden hoitaminen.

Lisätietoja: Esko Ranto 050-5378653