SDPshared video on Instagram

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille! @joonarasanen @nakkalajarvi #taisteluopetuksesta #taisteluamisopetuksesta #amistenasialla #amikset #ammattilainen #koulutus #koulutusleikkaukset #tulevaisuus #osaaminen #suomisosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille!Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Energia-ja ilmastopolitiikassa pitäisi siirtää tavoite ja keskustelu kiertotalouteen jossa osana on puun sivuvirtojen ja kierrätyksen käyttö

- Vesien tilan paranemisella olisi suuri merkitys matkailun ja kalastuksen sekä muun virkistystoiminnan lisääntymiseksi. Nyt olisikin pohdittava, että käynnistäisimme 100-vuotiaan Suomen kunniaksi järvien puhdistustalkoot, ehdottaa SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero.Sosialidemokraatit SDP

Suomalaiset kahteen kastiin postin jakelussa? - Ei kiitos! Liikenne- ja viestintävaliokunnan SDP:n kansanedustajat Katja Taimela, Suna Kymäläinen ja Satu Taavitsainen esittävät hylättäväksi hallituksen ajamaa postilakia. Me emme hyväksy kansalaisten eriarvoista kohtelua. Hallituspuolueet jakavat kansan kahteen kastiin, toisille posti viitenä päivänä ja toisille kolmena päivänä viikossa.Sosialidemokraatit SDP

Eikö todella alkoholilaista saa kompromissia? Jättää valmistustaparajoitteen ja nostaa prosenttirajaa. Koko hanketta ei kannata haudata.

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Sivistysvaliokunta kuulee Japanin demokrafiahaasteesta. Hedelmällisyysluku vuonna 2005 1.26. Avioitumattomuus nousussa. Syynä pienet palkat.

Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Eduskuntavaalien ehdokasasetteluaika Uudellamaalla päättyy 31.5.2014 klo 16.00

Eduskuntavaalien ehdokasasetteluaika Uudellamaalla päättyy 31.5.2014 klo 16.00, johon mennessä allekirjoitettujen esitysten tulee olla piiritoimistolla (Saariniemenkatu 6, 00530 Helsinki). Esityslomake löytyy täältä: http://uusimaa.sdp.fi/osallistu/lomakkeet

Oikeus asettaa ehdokkaita on puolueosastoilla sekä vähintään viiden asianomaisessa äänestyksessä äänioikeutetun jäsenen muodostamilla valitsijayhdistyksillä (eli valitsijayhdistyksen jäsenten tulee olla Uudenmaan vaalipiirin alueella asuvia SDP:n jäseniä). Puolueosaston jäsen voi kuulua vain yhteen valitsijayhdistykseen.

Mahdollinen jäsenvaali ehdokkaista käydään elokuun 2014 loppuun mennessä.

Vaalipiirien paikkamäärät vahvistetaan 31.10.2014. Ehdokasasettelun valmistelun lähtökohta on, että Uudeltamaalta valitaan 35 kansanedustajaa.

Jäsenäänestyksen kautta valitaan ehdokkaista 27, FSD nimeää 2-3 ehdokasta ja loput ehdokkaista jätetään piirihallituksen täydennettäväksi jäsenäänestyksen jälkeen. Syyspiirikokous vahvistaa jäsenäänestyksentuloksen.

Jäsenäänestyksessä vaalikelpoinen ja äänioikeutettu on jokainen puolueosaston jäsen, joka on maksanut hänelle kuuluvan jäsenmaksun liittymiskuukaudelta ja sitä seuranneilta äänestystä edeltäneiltä vähintään kolmelta kuukaudelta tai vapautettu jäsenmaksusta tai on vapaajäsen.  Äänioikeusluettelo määräytyy kesäkuun 2014 loppuun  mennessä jäsenmaksunsa maksaneiden perusteella.

Kansanedustajaehdokkaiden nimeämiseksi järjestettävässä jäsenäänestyksessä puolueosaston jäsen on vaalikelpoinen sekä äänioikeutettu kotipaikkansa perusteella.  Eli henkilö, joka on esimerkiksi Joensuun Työväenyhdistyksen jäsen ja siten Pohjois-Karjalan piirin jäsen, mutta asuu Vantaalla, äänestää Uudenmaan kansanedustajaehdokkaiden jäsenvaalissa. FSD:n jäsenet eivät osallistu jäsenäänestykseen. FSD:n ehdokkaat Uudenmaan ehdokaslistalle tulevat nimetyksi oman kiintiönsä kautta.

Piirihallitus on päättänyt, että nimettyjen ehdokkaiden ehdokasmaksu on 600 euroa. Maksulla katetaan muun muassa yhteistä vaali-ilmoittelua.