SDPshared video on Instagram

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille! @joonarasanen @nakkalajarvi #taisteluopetuksesta #taisteluamisopetuksesta #amistenasialla #amikset #ammattilainen #koulutus #koulutusleikkaukset #tulevaisuus #osaaminen #suomisosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Iso joukko ammattiin opiskelevia nuoria kokoontui tänään Helsingissä osoittamaan mieltään hallituksen koulutusleikkauksia vastaan. Ammatillisen koulutuksen leikkaukset ovat johtaneet muun muassa opetustuntien ja aloituspaikkojen vähentämiseen. Nuorten viesti kaikui selvästi ja kauas: ei koulutuksen alasajolle - arvostusta amiksille!Sosialidemokraatit SDP

sirpa paateroshared tweet on Twitter

Energia-ja ilmastopolitiikassa pitäisi siirtää tavoite ja keskustelu kiertotalouteen jossa osana on puun sivuvirtojen ja kierrätyksen käyttö

- Vesien tilan paranemisella olisi suuri merkitys matkailun ja kalastuksen sekä muun virkistystoiminnan lisääntymiseksi. Nyt olisikin pohdittava, että käynnistäisimme 100-vuotiaan Suomen kunniaksi järvien puhdistustalkoot, ehdottaa SDP:n kansanedustaja Sirpa Paatero.Sosialidemokraatit SDP

Suomalaiset kahteen kastiin postin jakelussa? - Ei kiitos! Liikenne- ja viestintävaliokunnan SDP:n kansanedustajat Katja Taimela, Suna Kymäläinen ja Satu Taavitsainen esittävät hylättäväksi hallituksen ajamaa postilakia. Me emme hyväksy kansalaisten eriarvoista kohtelua. Hallituspuolueet jakavat kansan kahteen kastiin, toisille posti viitenä päivänä ja toisille kolmena päivänä viikossa.Sosialidemokraatit SDP

Eikö todella alkoholilaista saa kompromissia? Jättää valmistustaparajoitteen ja nostaa prosenttirajaa. Koko hanketta ei kannata haudata.

Ilkka Kantolashared tweet on Twitter

Sivistysvaliokunta kuulee Japanin demokrafiahaasteesta. Hedelmällisyysluku vuonna 2005 1.26. Avioitumattomuus nousussa. Syynä pienet palkat.

Maria Guzeninashared image on Instagram

Espoon valtuuston tämän vaalikauden viimeisen kokouksen kunniaksi viimeinen yhteiskuva valtuuston puheenjohtajistona. Kiitos hyvästä yhteistyöstä Sirpa ja Marika!maria_guzenina

Eero Heinäluomashared tweet on Twitter

Terrori-isku lasten-nuorten konserttiin kertoo poikkeuksellisesta julmuudesta ja elämästä vieraantumisesta. Ajatukset uhreissa ja omaisissa.

Arto Bryggare suuntaa vaalikentille

Arto Bryggare asettui kansanedustajaehdokkaaksi Uudenmaan vaalipiiriin.

Hän on 57-vuotias ja koulutukseltaan kaupp.tiet.kand.

Hänet on valittu kansanedustajaksi ensimmäisen kerran Helsingin vaalipiiristä vuoden 1995 eduskuntavaaleissa. Toiselle kaudelle hänet valittiin vuoden 2003 vaaleissa. Eduskunnassa Bryggare oli talousvaliokunnan, tulevaisuusvaliokunnan ja suuren valiokunnan jäsen.

Bryggare näkee talouden ongelmat ajankohtaisiksi, kuten myös silloin kun hänet ensimmäisen kerran valittiin eduskuntaan. Samoilta ihmisilta ei aina talouden kriisitilanteissa saa ottaa. Tässä on noudatettava oikeudenmukaisuutta.

Bryggare vertaa ehdokkaaksi lähtöä tässä vaiheessa pikamatkaan, mistä hänellä on myös kokemusta. Tärkeää kampanjassa on ihmisten kohtaaminen ja ennen kaikkea kuunteleminen. Paras tapa tässä on tavata mahdollisimman paljon kansalaisia kiertämällä vaalikenttää.

SDP:llä on nyt julkistettu kaikki 35 ehdokasta, joista kolmesta viimeksi nimetystä piirihallitus teki päätöksen keskiviikkona 4.3. Ehdokaslista on sukupuolten suhteen tasapainossa, listalla on 18 naista ja 17 miestä. Lista on alueellisesti ja ikärakenteeltaan hyvin kattava. Nuorin ehdokas on iältään 21 vuotta ja listan nestorilla on ikää 72 vuotta.

Perjantaina 6.3. julkistettiin Tommi Läntisen ja Timo Harakan ehdokkuus ja loput aiemmin nimetyt ehdokkaat löytyvät osoitteesta http://uusimaa.sdp.fi/ajankohtaista/eduskuntavaalit