Arto Bryggare suuntaa vaalikentille

Arto Bryggare asettui kansanedustajaehdokkaaksi Uudenmaan vaalipiiriin.

Hän on 57-vuotias ja koulutukseltaan kaupp.tiet.kand.

Hänet on valittu kansanedustajaksi ensimmäisen kerran Helsingin vaalipiiristä vuoden 1995 eduskuntavaaleissa. Toiselle kaudelle hänet valittiin vuoden 2003 vaaleissa. Eduskunnassa Bryggare oli talousvaliokunnan, tulevaisuusvaliokunnan ja suuren valiokunnan jäsen.

Bryggare näkee talouden ongelmat ajankohtaisiksi, kuten myös silloin kun hänet ensimmäisen kerran valittiin eduskuntaan. Samoilta ihmisilta ei aina talouden kriisitilanteissa saa ottaa. Tässä on noudatettava oikeudenmukaisuutta.

Bryggare vertaa ehdokkaaksi lähtöä tässä vaiheessa pikamatkaan, mistä hänellä on myös kokemusta. Tärkeää kampanjassa on ihmisten kohtaaminen ja ennen kaikkea kuunteleminen. Paras tapa tässä on tavata mahdollisimman paljon kansalaisia kiertämällä vaalikenttää.

SDP:llä on nyt julkistettu kaikki 35 ehdokasta, joista kolmesta viimeksi nimetystä piirihallitus teki päätöksen keskiviikkona 4.3. Ehdokaslista on sukupuolten suhteen tasapainossa, listalla on 18 naista ja 17 miestä. Lista on alueellisesti ja ikärakenteeltaan hyvin kattava. Nuorin ehdokas on iältään 21 vuotta ja listan nestorilla on ikää 72 vuotta.

Perjantaina 6.3. julkistettiin Tommi Läntisen ja Timo Harakan ehdokkuus ja loput aiemmin nimetyt ehdokkaat löytyvät osoitteesta http://uusimaa.sdp.fi/ajankohtaista/eduskuntavaalit