Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Mitä olis Rooma ilman näitä ihania sypressipuita... tapaamisesta seuraavaan 24min taksi, 34min bussi vai 65min kävellen? Valitsin vaihtoehdon 4 - 100 min mutkitellen kävellen pieniä teitä :)miapetrakumpula

SDPshared image on Instagram

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa. #puoluevaltuusto #sdp #homekoulut #hallitussosialidemokraatit

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero esittää rahoitusratkaisua kuntien homekorjauksiin. – Meillä on keinoja siihen, että lapsemme ja nuoremme saavat toimia terveellisissä ja turvallisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Nyt vain tarvittaisiin toimia ja tekoja Sipilän hallitukselta, sanoi Paatero puoluevaltuuston kokouksessa.Sosialidemokraatit SDP

Satu Taavitsainenshared image on Instagram

Liikennekaari tuli tänään päätökseensä. Jätimme vastalauseen valiokunnan mietintöön. Suomalainen nykyinen säännelty taksijärjestelmä on edullinen, luotettava, palveleva, laadukas ja saatavissa aina ja kaikkialla. Sitä ei saa alasajaa. Haluamme sen säilyvän ja sitä kehitettävän. Aika näyttää, millaiseen sekasortoon taksipalvelut ajautuvat hallituspuolueiden huonojen arvovalintojen myötä.satutaavitsaine

Kun kätilöiden kritiikki käänsi Sipilän pään sunnuntailisien leikkauksesta, niin voisiko sairaanhoitajien mielipide kääntää pään sotesta?

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Valtakunnansyyttäjä syytteeseen? Kansanedustajana en voi kommentoida riippumatonta tuomioistuinta. No tämä ei ole vielä tuomioistuimessa.

Anne Karjalainen ehdolle Euroopan parlamenttiin

SDP:n puoluevaltuusto asetti lauantaina 29.3. eurovaaliehdokkaaksi Uudenmaan Sosialidemokraattien puheenjohtajan Anne Karjalaisen.

Anne Karjalainen on keravalainen rehtori, joka työskentelee Julkisten ja hyvinvointialojen liitossa ja vastaa ammattiliiton koulutuksesta. Hän on toiminut Keravalla erilaisissa kunnallisissa luottamustehtävissä yli 20 vuoden ajan ja kaupunginvaltuutettuna vuodesta 1993. Tällä hetkellä Karjalainen on Keravan kaupunginhallituksen 1.varapuheenjohtaja.

Vuodesta 2009 Karjalainen on toiminut Brysselissä EU Alueiden komitean jäsenenä ja vuodesta 2012 komitean työvaliokunnassa ja hallituksessa.

Euroopan unionin Alueiden komitea osallistuu EU:n lainsäädäntötyöhön antamalla lausuntoja komission, neuvoston ja parlamentin käsittelemistä asioista kuten kunta-alaa koskevista tulevista direktiiveistä. Alueiden komiteassa on 353 jäsentä Euroopan unionin kaikista maista. Suomen valtuuskunnassa on 8 jäsentä sekä Ahvenanmaan edustaja. Täysi-istunto on viisi-kuusi kertaa vuodessa ja valiokunnat kokoontuvat joka kuukausi.

Lisätietoja:

Anne Karjalainen