Kristiina Salonenshared image on Instagram

Vierailin tänään Kamu-Tuvalla Raumalla. Tapasin siellä upean joukon kehitysvammaisia nuoria, jotka halusivat puhua mm. erityisnuorten mahdollisuudesta harrastaa, kaupungin liikenneyhteyksistä, Donald Trumpista ja koulukiusaamisesta. Fiksuja ja ajattelevia nuoria, jotka vierailevat kerran kuussa Kamu-tuvalla viikonlopun vietossa itsenäistymistä ohjaajien avulla harjoittelemassa. Olipa kiva vierailu! #satshp #kamu-tupakristiinasalonen

Ilmari Nurminenshared image on Instagram

Mulla on ollut joitain kuukausia pt @hannakatariinaseikola ja sopimus jatkuu ainakin pari vuotta vielä 😁Hanna on kyl huikee ja osaava tyyppi. Kaiken lisäksi meistä on tullut vielä ystäviäkin 😙Sattumalta molemmat on lähtenyt maailmalle vielä Sastamalasta. Tällä viikolla salilla kuultua: Mies: Hei nyt tonne salille ei voi mennä kun generaattorissa on vika, eli laitteisiin ei tuu virtaa. Mä: Häh?!? Me käytetään kyl lihasvoimaa... Mies: Aivan, no mä oon käsittänyt, että täällä jengi painaa napista ja kone laittaa lihakset liikkeelle. Mä: haha 😂nurminenilmari

Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Aamu sarastaa Hietaniemen hautausmaalla. - Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin. Presidentti Mauno Koivistotyttitup

Anne Karjalainen ehdolle Euroopan parlamenttiin

SDP:n puoluevaltuusto asetti lauantaina 29.3. eurovaaliehdokkaaksi Uudenmaan Sosialidemokraattien puheenjohtajan Anne Karjalaisen.

Anne Karjalainen on keravalainen rehtori, joka työskentelee Julkisten ja hyvinvointialojen liitossa ja vastaa ammattiliiton koulutuksesta. Hän on toiminut Keravalla erilaisissa kunnallisissa luottamustehtävissä yli 20 vuoden ajan ja kaupunginvaltuutettuna vuodesta 1993. Tällä hetkellä Karjalainen on Keravan kaupunginhallituksen 1.varapuheenjohtaja.

Vuodesta 2009 Karjalainen on toiminut Brysselissä EU Alueiden komitean jäsenenä ja vuodesta 2012 komitean työvaliokunnassa ja hallituksessa.

Euroopan unionin Alueiden komitea osallistuu EU:n lainsäädäntötyöhön antamalla lausuntoja komission, neuvoston ja parlamentin käsittelemistä asioista kuten kunta-alaa koskevista tulevista direktiiveistä. Alueiden komiteassa on 353 jäsentä Euroopan unionin kaikista maista. Suomen valtuuskunnassa on 8 jäsentä sekä Ahvenanmaan edustaja. Täysi-istunto on viisi-kuusi kertaa vuodessa ja valiokunnat kokoontuvat joka kuukausi.

Lisätietoja:

Anne Karjalainen