Anne Karjalainen ehdolle Euroopan parlamenttiin

SDP:n puoluevaltuusto asetti lauantaina 29.3. eurovaaliehdokkaaksi Uudenmaan Sosialidemokraattien puheenjohtajan Anne Karjalaisen.

Anne Karjalainen on keravalainen rehtori, joka työskentelee Julkisten ja hyvinvointialojen liitossa ja vastaa ammattiliiton koulutuksesta. Hän on toiminut Keravalla erilaisissa kunnallisissa luottamustehtävissä yli 20 vuoden ajan ja kaupunginvaltuutettuna vuodesta 1993. Tällä hetkellä Karjalainen on Keravan kaupunginhallituksen 1.varapuheenjohtaja.

Vuodesta 2009 Karjalainen on toiminut Brysselissä EU Alueiden komitean jäsenenä ja vuodesta 2012 komitean työvaliokunnassa ja hallituksessa.

Euroopan unionin Alueiden komitea osallistuu EU:n lainsäädäntötyöhön antamalla lausuntoja komission, neuvoston ja parlamentin käsittelemistä asioista kuten kunta-alaa koskevista tulevista direktiiveistä. Alueiden komiteassa on 353 jäsentä Euroopan unionin kaikista maista. Suomen valtuuskunnassa on 8 jäsentä sekä Ahvenanmaan edustaja. Täysi-istunto on viisi-kuusi kertaa vuodessa ja valiokunnat kokoontuvat joka kuukausi.

Lisätietoja:

Anne Karjalainen